Остання редакція: 2022-09-12
Анотація
Ключові слова
Посилання
Мелков Ю. А. Негосударственное высшее образование: история, перспективы и гуманистические интенции // Практична філософія. – 2019, № 2. – С. 70–76.
Теоретичні основи підвищення дослідницької спроможності університетів України в контексті імплементації концепції «Відкрита наука»: препринт (аналітичні матеріали) / В. Луговий, І. Драч, О. Петроє, В. Зінченко, Ю. Мєлков, І. Жиляєв, І. Регейло, Н. Базелюк, В. Камишин; за ред. В. Лугового, О. Петроє. – К. : Інститут вищої освіти НАПН України, 2021. – 207 с. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2021/12/doslidn-univ_2021-206p.pdf
Ding X. Policy Metamorphosis in China: A Case Study of “Minban” Education in Shanghai // The China Quarterly. – September 2008, No. 195. – P. 656–674.
Futao H. China is choosing its own path on academic evaluation // University World News. – 26th February, 2020. – URL: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200226122508451.
Lin J. China: Private Trends // International Higher Education. – 2004, No. 36. – P. 17–18.
Mielkov Yu. Implementation of higher education for sustainable development in China // Virtus: Scientific Journal. – 2020, №45. – P. 105–108. – URL: http://virtus.conference-ukraine.com.ua/Journal45.pdf
MOE press conference presents reform progress in China’s higher education / Ministry of Education, The People’s Republic of China. – May 18, 2022. – URL: http://en.moe.gov.cn/news/press_releases/202205/t20220527_631451.html.
Mok K. H. Education Reform and Education Policy in East Asia. – London ; New York: Routledge, 2006. – xiv, 258 p.
Outsourcing to China: Watch out, India // Economist. – 2006, May 4th. – URL: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VDAYc3_AcgoJ:https://www.economist.com/special-report/2006/05/04/watch-out-india&client=firefox-b&hl=ru&gl=ua&strip=1&vwsrc=0.
Shen X. Academic Culture and Campus Culture of Universities // Higher Education Studies. – 2012, Vol 2, No. 2. – Р. 61–65.
《中国教育现代化2035》. URL: http://www.gov.cn/xinwen/2019-02/23/content_5367987.htm.