КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Знання. Освіта. Освіченість - 2016

Розмір шрифта: 
Системний і синергетичний підхід в освітньо-виховних моделях
Оксана Василівна Столяренко, Олена Вікторіна Столяренко

Остання редакція: 2016-09-19

Анотація


У статті доведено, що результативність створення педагогічно доцільної й ефективної виховної системи залежить від правильного вибору методологічних підходів і принципів взаємодії учасників освітнього процесу. В ній розкриті основні методологічні підходи до обґрунтування освітньо-виховної моделі формування ціннісного ставлення до людини. А саме: охарактеризовано системний, синергетичний і варіативно-модельний методологічні підходи. Вони лежать в основі моделювання освітніх систем, що базуються на гуманістичних засадах.


Ключові слова


методологічний підхід; система; системний підхід; моделювання виховних систем;синергетичний підхід.

Посилання


  1. Аршинов В. И., Усманова М. Ю. Идеи синергетики и теория воспитательных систем: теория практике / Под ред. Л. И. Новиковой, Н. Л. Селивановой. – М. : Академия. – 1995. – 426 с.
  2. Берталанфи Л. Общая теория систем – критический обзор // Исследования по общей теории систем/ Под ред. В. Н. Садовского, Э. Г. Юдина. – М. : Просвещение, 1969. – 276 с.
  3. Гнезділова К. М. Моделі та моделювання у професійній діяльності викладача вищої школи : навч. посіб. / К. М. Гнезділова, С. О. Касярум. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2011. – 124 с.
  4. Князева Е. Н. Одиссея научного разума  / Е. Н. Князева. – М. : Академия, 1995. – 236 с., с. 64–65.
  5. Князева Е. Н. Случайность, которая творит мир / Е. Н. Князева // В поисках нового мироздания: И. Пригожин, Е. и Н. Рерихи. – М. : Академия, 1995. – 476 с.
  6. Королев Ф. Ф. Системный подход и возможности его применения в педагогических исследованиях / Ф. Ф. Королев // Советская педагогика, 1970. – № 9. – С. 112–115
  7. Краевский В.В. Основы обучения. Дидактика и методика: учебное пособие для студ. высших учебн. заведений / В.В. Краевский, А.В. Хуторской. – 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. –352с.
  8. Саркисян С. А., Голованов Л. В. Прогнозирование развития больших систем. – М. : Просвещение, 1975. – 346 с.
  9. Степанов Е. Н. Методология моделирования воспитательной системы образовательного учреждения / Е. Н. Степанов // Педагогика. –  №4, 2001. –  С. 14–19.
  10. Столяренко О. В. Виховання культури толерантних взаємин у студентської молоді : навчально-методичний посібник / О. В. Столяренко, О. В. Столяренко. – Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. – 248 с.
  11. Рузавин Г. И. Синергетика и диалектическая концепция развития / Г. И. Рузавин // Философские науки, 1989. – № 5. – С. 12–19.
  12.  Хакен Г. Синергетика / Г. Хакен. – М. : Новый мир, 1980. – 312 с.

 


Повний текст: PDF