Розмір шрифта:
Алгоритмічне забезпечення керуванням подачею палива за умов неповної інформації
Остання редакція: 2022-11-01
Анотація
Запропоновано частотно-модульований сигнал швидкості обертання колінчастого валу в якості джерела вхідної інформації при розробленні алгоритмічного забезпечення керуванням подачею паливно-повітряної суміші у циліндри силових агрегатів. Синхронізацію роботи апаратно-програмних засобів із фазою обертання колінчастого валу забезпечує сигнал верхньої мертвої точки першого циліндру. В основу розробляння алгоритмічного забезпечення для моніторингу циліндрових потужностей силового агрегату покладено розв’язання системи лінійних диференційних рівнянь за умови врахування тертя. Поміж можливих чисельних методів для її розв’язування перевагу надано використанню перетворення Лапласу. Запропоновано механічну систему із чотирма ступенями волі в якості математичної моделі крутної схеми дизель-генератора 3ТД-1. Отримано передавальні функції, які встановлюють інформаційні зв’язки між крутними моментами циліндрів і сигналом флуктуацій швидкості обертання першої маси колінчастого валу. Встановлено, що використання методів визначників або теорії сигнальних графів при отриманні передавальних функцій дають практично однакові результати. Алгоритмічне забезпечення моніторингу циліндрових потужностей розроблено на основі часового та частотного подання сигналу вимірювальної інформації. При їхньому порівнянні встановлено, що вони забезпечують достатньо близьку швидкодію розрахунків. Проведено комп’ютерне моделювання обчислювальної процедури розрахунку вагових коефіцієнтів циліндрів за умови дії випадкових завад на ліву та праву частини системи алгебраїчних рівнянь. Встановлено вимоги невизначеності опрацювання вхідної інформації.