Остання редакція: 2022-10-17
Анотація
Для підвищення якості підготовки фахівців в області автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій на кафедрі АІІТ ВНТУ нещодавно введені до навчального плану дві нові професійно-орієнтовані дисципліни – «Кіберфізичні системи автоматизації виробництва» (бакалаврський рівень підготовки) та «Промисловий Інтернет речей» (магістерський рівень підготовки), які повинні надати студентам основні теоретичні відомості та практичні знання щодо цифрової трансформації існуючого комп’ютерно-інтегрованого виробництва у «розумне» цифрове виробництво, що функціонує за концепцією «Індустрія 4.0». Основною формою практикуму у цих дисциплінах є лабораторні заняття, на яких студенти мають отримувати практичні знання та набувати професійного досвіду у проектуванні та реалізації різноманітних систем та засобів автоматизації для «розумного» цифрового виробництва. Тому розробка відповідного навчально-методичного та технічного забезпечення такого лабораторного практикуму є актуальною задачею.
Метою даного дослідження є розробка загальної методики практичного освоєння студентами спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» процесу цифрової трансформації виробництва в рамках концепції «Індустрія 4.0».
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягатиме в тім, що на відміну від існуючих, нова методика будується на використанні інформаційно-освітнього середовища типу «віртуальне виробництво», створеного у комп’ютеризованій навчальній лабораторії, що дозволяє за рахунок використання доступних локальних або «хмарних» інструментальних середовищ цифрового моделювання підвищити ефективність студентського практикуму шляхом виконання ними ескізного проекту цифрової трансформації даного виробництва.