Остання редакція: 2022-05-11
Анотація
Автор аналізує запропоновану Леа Кальмансон концепцію створення цінностей, властиву традиційній китайській філософії (конфуціанство, даосизм, буддизм). Згідно з Кальмансон, традиційна китайська філософія не знає дистинкції між «сущим і належним». Тому цій філософії не властиве «західне питання» про те, яким є джерело цінностей: об’єктивним чи суб’єктивним. Кальмансон приймає концепція т.зв. «ці-реалізму» китайської філософії, істотно відмінного від реалізмів, властивих західній філософії. Автор доводить, що розрізнення, здійснені Кальмансон, часто ігноруються дослідниками через редукціоністську настанову і, як наслідок, брак методологічної культури.
THE GENERATION OF VALUES AND ENERGY of Qi: THE DIVERSITY OF the FORMS OF PHILOSOPHICAL REALISM
The author analyzes the concept of value creation in traditional Chinese philosophy (Confucianism, Taoism, Buddhism) by Leah Kalmanson. According to Kalmanson, traditional Chinese philosophy does not know the distinction between “is and ought”. Therefore, this philosophy is not characterized by the “Western question” of what is the source of values: objective or subjective one. Kalmanson accepts the concept of so-called "Qi-realism" of Chinese philosophy, significantly different from the realisms inherent in Western philosophy. The author argues that the distinctions made by Kalmanson are often ignored by researchers because of the reductionist guidelines and, as a consequence, the lack of methodological culture.
Ключові слова
Посилання
Чухрай, E. (2015). Мета життя і сенс в житті: історико-філософські межі раціональної реконструкції. Sententiae, 32(1), 143-152. https://doi.org/10.22240/sent32.01.143
Чухрай, E. (2017). Чи є Когелетів «hă-ḇêl» і сучасна «безсенсовність» життя справжніми синонімами? За мотивами деяких сучасних перекладів книги Проповідника. Sententiae, 36(2), 66-75. https://doi.org/10.22240/sent36.02.066
Kalmanson, L. (2021). Cross-Cultural Existentialism. On the Meaning of Life in Asian and Western Thought. London; New York: Bloomsbury Academic.