КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
VІI Міжнародна науково-практична конференція «ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСЬ» Неминучість невизначеності

Розмір шрифта: 
ФІЛОСОФСЬКИЙ ПОГЛЯД НА ОСВІТУ І ВИХОВАННЯ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ І ВИКЛИКИ НАШОГО ЧАСУ
Олена Вікторівна Столяренко, Оксана Василівна Столяренко

Остання редакція: 2024-10-07

Анотація


. В статті представлено філософський погляд на освіту і виховання в умовах невизначеності. Піднімаються питання виховання сучасної молоді, впливу розвитку технічних засобів зв’язку, масової інформації, викликів нашого часу на духовне життя людей, зростання можливостей залучення їх до світової культури. В наш час відбувається поступове переосмислення моральних принципів у напрямку розуміння важливості гуманістичних загальнолюдських цінностей та визнання абсолюту цінності самого людського життя. Саме моральний прогрес є головним критерієм розвитку людської цивілізації, усвідомлюється неперехідний характер людської індивідуальності, свободи, життя. В освітньому процесі, у вихованні молоді вкрай необхідно звертати увагу на шляхи подолання проблем у нинішніх складних умовах, на виявлення ефективних технологій і методів виховної роботи.

Abstract. The article presents a philosophical view on education and training in conditions of uncertainty. It covers the issues of educating modern youth in terms of communication technologies and mass media development, new challenges influencing spiritual life of people, the growth of opportunities approaching young people to the world culture. In our time, there is a gradual rethinking of moral principles in the direction of understanding the importance of humanistic universal values and accepting the absolute value of human life. It is the moral progress that is considered to be the main criterion for the development of human civilization. The immutable character of human individuality, freedom, and life is proved in the article. In the educational process, in the processof training young people, it is extremely necessary to pay attention to the ways of overcoming problems in the current difficult situation, to the identification of effective technologies and methods of educational work.


Ключові слова


філософський погляд на освіту і виховання; виховання сучасної молоді; гуманістичні загальнолюдські цінності; : philosophical view on education and training; education of modern youth; humanistic universal values

Посилання


1. Духовна культура особистості: [Навчальний посібник]. Вид. 2-ге, допов. / Д. В. Чернілевський, О. В. Вознюк, О. А. Дубасенюк, О. В. Столяренко та ін. / За ред. професора Д. В. Чернілевського. Вінниця: АМСКП, 2010. 460 с.
2. Лосєв І. В. Історія і теорія світової культури. Європейський контекст. К.: Либідь, 1995. 367 с.
3. Столяренко О. В. Виховання культури толерантних взаємин у студентської молоді: навчально-методичний посібник / О. В. Столяренко, О. В. Столяренко. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. 248 с.
4. Столяренко Олена. Негативний вплив засобів масової інформації на молодь (Консультативна практика): Навчальний посібник / Олена Столяренко, Вадим Щорс. К.: Марич, 2009. 60 с. (Психологічний інструментарій)
5. Столяренко О. В. Практика соціальної педагогіки: тренінг-курс для підлітків «Негативний вплив ЗМІ на молодь» / О. В. Столяренко, В. Е. Щорс. Соціальний педагог. К : Шкільний світ. № 6 (30), червень 2009. С. 27–43.
6. Столяренко О. В. Соціокультурна ситуація і гуманістичне виховання підростаючого покоління / О. В. Столяренко, І. С. Гамрецький. Проблеми освіти: [Науково-методичний збірник]. Другий спеціальний випуск. Київ–Вінниця. 2005. С. 255–261.
7. Столяренко О. В., Чернілевський Д. В. Філософсько-технологічні аспекти розвитку духовної культури в Україні ХХІ століття. Духовно-моральне виховання і професіоналізація: виклики ХХІ століття. Матеріали VІІ Міжнародної науково-методичної конференції. Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, АМСКП. Київ-Вінниця, 2010. 217 с. С. 7–10


Повний текст: PDF