КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, V-та Міжнародна науково-практична конференція «ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСЬ» в умовах трансформації цивілізаційних процесів - 2020

Розмір шрифта: 
Філософсько-психолого-педагогічні засади формування інноваційної компетентності в сучасних умовах
Іван Васильович Чорноморденко, Віра Петрівна Чудакова

Остання редакція: 2020-09-22

Анотація


У публікації представлено методи діагностики і корекції «компетентності інноваційності», одного з показників конкурентоспроможності особистості. Вони є складовими комплексної системи науково-методичного забезпечення «формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до інноваційної діяльності». Описано технологію формування психологічної готовності персоналу організацій до інноваційної діяльності; покроковий алгоритм проведення дослідження рівня і тенденції «інноваційності», представлена авторська експрес діагностика інтегрального показника «інноваційність». Представлено освітні модулі програм спеціальної психологічної підготовки.

Ключові слова


інноваційність, інноваційна діяльність, комплексна система науково-методичного забезпечення, психолого-організаційна технологія, психологічна готовність педагогів до інноваційної діяльності, компетентність інноваційності, конкурентоспроможність

Посилання


  1. Величко В. В., Максименко С. Д., Чудакова В. П. Психологічне та професійне (юридичне) забезпечення – головний ресурс ефективності професійної діяльності працівників Національного центрального бюро Інтерполу в Україні: стратегії, моделі, технології // Навч.-метод. посібник. К.: ТОВ «Інформаційні системи». −  2016. – 87 с
  2. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  3. Курбанов И. Х. Исследование инновационной компетентности представителей сферы здравоохранения за методикой «экспресс диагностика инновационности» (В. П. Чудакова) / Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 4 листопада 2019 р.), м. Київ / Ін-т педагогіки НАПН України. −  Київ : Пед. думка, − 2019. − 484 с. − С. 174-182. URL: http://undip.org.ua/upload/iblock/1b2/zbirnyk.pdf
  4. Серая Л.Г., Черноморденко И.В. ПУТЬ ЛИЧНОСТНОГО РОСТА: МЕТА-АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД // PEM: Psychology. Educology. Medicine. – 2020. – № 2. URL: pem.esrae.ru/28-304 (дата обращения: 13.07.2020).
  5. Скалозуб А. А. Психодіагностика «інноваційності» працівників правоохоронних органів за методикой «Експрес діагностика «інноваційності» (В. Чудакова). Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання в освіті: теоретичний і практичний аспекти: зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 4 листопада 2019 р.), м. Київ / Ін-т педагогіки НАПН України. −  Київ : Пед. думка, − 2019. − 484 с. URL: http://undip.org.ua/upload/iblock/1b2/zbirnyk.pdf
  6. Феномен інновацій: освіта, суспільство і культура: монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, В. В. Пролеєв, О. К. Микал, В. О. Рябенко та ін.. − Київ. − 2008. − 472с . − С. 126-130
  7. Чорноморденко І. В. Засади і принципи сучасної освіти в Україні: курс на освіченість. / І. В.Чорноморденко // Збірник матеріалів ІУ Міжнародної н/п конференції м. Вінниця 28-29 вересня 2018р. – 195 с.
  8. Чорноморденко І. В. Трансформація освіти в Україні:  традиції і новаторство. / І. В.Чорноморденко // Вісник Донецького національного університету. Донецьк № 1-2\ 2013 № 1-2\ 2013
  9. Чорноморденко І. В. Освіта в Україні: оптимізація чи трансформація / І. В.Чорноморденко // Всеукраїнська н/п конф. З міжнарод. Участю «Науковий діалог» Схід-Захід» 10 липня 2013. Камянець-Подільський.
  10. Чудакова В. П. Формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до інноваційної діяльності: дис. ... канд. психол. наук; 19.00.10 / Віра Петрівна Чудакова Ін-т психол. імені Г. С Костюка НАПН України. 2016. – 474 с.
  11. Чудакова В. П. Діагностика та корекція «компетентності інноваційності» − показника конкурентоздатності особистості в умовах інноваційної діяльності. // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи : збірник наукових праць / В. П. Чудакова. – Київ : ІОД. – 2019. – Вип. 1 (22). – 130 с. С. 114-126
  12. Чудакова В. П. Психологічна готовність до інноваційної діяльності − головний ресурс розвитку компетентностей конкурентоздатності особистості /В. П. Чудакова // Інноваційний поступ ліцею: погляд крізь століття: практико-зорієнтований збірник-посібник. 2019: Ліцей міжнародних відносин. – С. 55-64.
  13. Чудакова В. П. Психологічні механізми особистісної детермінації «інноваційності» – показник конкурентоздатності особистості /В. П. Чудакова // Освіта та розвиток обдарованої особистості: щомісячний наук.-метод. журнал. − Київ. – 2016. – №  7 (50) липень  – С. 47-52.
  14. Чудакова В. П., Величко В. В., Курбанов И. Х., Скалозуб А. А. Инновационная политика, терминологический аппарат и инструментарий реализации инновационной деятельности: украинско-узбекский опыт // PEM: Psychology. Educology. Medicine. – 2020. – № 1; URL: pem.esrae.ru/27-296
  15. Чудакова В. П., Курбанов И. Х., Величко В. В. Скалозуб А. А. Терминологический аппарат и методы экспертизы психологической готовности к инновационной деятельности, как основы развития инновационной компетентности: украинско-узбекский опыт. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: збірник наукових праць. – Київ : ІОД. – 2019. Вип. 2 (24). – 145 с. – С. 115–126. URL: http://pi.iod.gov.ua/images/pdf/2019_2/17.pdf

Повний текст: PDF