КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, V-та Міжнародна науково-практична конференція «ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСЬ» в умовах трансформації цивілізаційних процесів - 2020

Розмір шрифта: 
“Іпостась” філософії освіти… Чи насправді усе так просто?
Петро Юрійович Саух

Остання редакція: 2020-09-16

Анотація


Відслідковується тісна взаємодія філософії й педагогіки в інтелектуальній історії людства. Наголошується на евристичному потенціалі філософії в освітньому проблемному полі та акцентується на хибності виокремлення “філософії освіти” в окрему галузь. В контексті вирішення архіважливих проблем сучасної освіти доведено, що філософія в освіті є не лише однією з “іпостасей”, а концептуальним ядром й креативною платформою освіти, на основі яких формується як нове бачення й розуміння людини, так і новий образ освіти. Якщо педагогіка не має філософського осмислення власних цілей і завдань, вона набуває рецептурного характеру і стає обездушеним набором інструкцій, правил і заформалізованих приписів.

Ключові слова


філософія; педагогіка; “філософія освіти”; мудрість; самоідентифікація освіти; теорія ненасильства; “глобальна освіта”

Посилання


  1. Гурина Мишель. Философия. М.: Республика, 1958. – 540 с.
  2. Цицерон. Избранные сочинения / Цицерон. – М.: Худож. лит., 1975.
  3. Саух П.Ю. Філософія – освіта – виховання. Трикутник успіху навчально-виховного процесу // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. – Випуск № 3 (94). – 2018.
  4. Панченко Л. Суспільне покликання філософії освіти в умовах глобальних трансформацій // Філософія освіти. - № 2. – 2014.
  5. Саух П.Ю. Філософія в пошуках панацеї. Роздуми небайдужого // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філософські науки. – Випуск № 1 (83). – 2017.
  6. Андрущенко В.П. Філософія освіти в Україні: стан, проблеми та перспективи розвитку / В.П. Андрущенко, В.С. Лутай // Наукові записки АН ВШ України. – Вип. 6. – 2004. С. 59-72. Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі. 2-е вид. – Т-во “Знання” України,2010.- 520 с. Модернізація системи вищої освіти: соціальна цінність і вартість для України: Монографія. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 257 с.
  7. Хенви Р. Достижимая глобальная перспектива / пер. с англ. Рязань: Изд-во РГПУ, 1994. – 92 с. 

Повний текст: PDF