КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
V-та Міжнародна науково-практична конференція «ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСЬ» в умовах трансформації цивілізаційних процесів - 2020

Розмір шрифта: 
Освітня система імператорського Китаю як ключовий здобуток конфуціанства
Василь Дмитрович Хавроненко

Остання редакція: 2020-09-15

Анотація


Дослідження присвячено ключовим основам освітньої системи імператорського Китаю, що були сформовані конфуціанцями. Розкрито основні змістовні риси та характерні особливості конфуціанської системи навчання і виховання шляхетної людини (цзюнь-цзи). Прояснено роль цієї системи для історії Китаю. Аргументовано конструктивний вплив принципів відбору в освітньому процесі найбільш гідних для державної служби. Розкрито чесноти, які мають культивуватись в людині для досягнення нею статусу шляхетної людини (цзюнь-цзи).


Ключові слова


конфуціанство; цзюнь-цзи; піднебесся; Небо; конфуціанська система освіти; лі; сяо; жень; вень.

Посилання


  1. Бойченко О.I. Фiлософська антропологiя давнього Китаю. - Киïв : Центр гуманiтар. освiти, 2003. - 214 с.
  2. Киктенко В.А. Историко-философская концепция Джозефа Нидэма: китайская наука и цивилизация (философский анализ теоретических подходов) - К.: HAH Украины. Ин-т востоковедения им. А. Крымского, 2008. – 530 с.
  3. Тоpчинов Е.А. Пути философии востока и запада: познание запредельного. - СПб.: "Азбука-классика", "Петербургское Востоковедение", 2007. – 463 с. – С. 52-56.
  4. Хотченко І. А. Вплив конфуціанства на сучасну систему освіти китайської народної республіки //Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2016. - Вип. 47 (100) – С. 44-48.
  5. Шуцкий Ю.К. И-ЦЗИН. Китайская классическая «Книга перемен» - М.: Феникс, 1992. – 544 с.
  6. Knechtges, David R. Ancient and Early Medieval Chinese Literature: A Reference Guide, Part One. - Leiden: Brill. – 790 pp.
  7. The Analects of Confucius, translated by Burton Watson. - New York: Columbia University Press, 2007. - 176 pp.
  8. Xinzhong Yao, Hsin-chung Yao An Introduction to Confucianism – Cambridge: University Press, 2000. - 344 рр. – Р. 30-46.

Повний текст: PDF