КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, V-та Міжнародна науково-практична конференція «ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСЬ» в умовах трансформації цивілізаційних процесів - 2020

Розмір шрифта: 
СУБ’ЄКТНО-КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ОСОБИСТОСТІ ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА СУБ’ЄКТНО-КОМУНІКАТИВНОГО ПІДХОДУ В ОСВІТІ
Микола Дем`янович Прищак

Остання редакція: 2020-09-15

Анотація


Досліджено та визначено методологічні проблеми становлення суб’єктного підходу до особистості. Доведено необхідність посилення комунікативної компоненти суб’єктного підходу до особистості та формування суб’єктно-комунікативного підходу до особистості. Визначено роль суб’єктно-комунікативного підходу до особистості як методологічної основи формуння суб’єктно-комунікативного підходу в освіті.


Ключові слова


освіта; суб’єктний підхід до особистості; комунікативність (взаємодія); суб’єктно-комунікативний підхід до особистості; суб’єктно-комунікативний підхід в освіті.

Посилання


  1. Бондаренко О. Ф. Суб’єктність як етичний вимір : у пошуках вітчизняної традиції в психотерапії / Бондаренко О. Ф. // Людина. Суб’єкт. Вчинок : Філософсько-психологічні студії : збірка статей. – К. : Либідь, 2006. – С. 52 – 69.

 

  1. Брушлинский А. В. Проблемы психологии субъекта  / Брушлинский А. В. –  М. : Ин-т психологии РАО, 1994. – 109 с.

 

  1. Карпенко З. С. Картографія інтегральної суб’єктності: пост-постмодерністський проект / Карпенко З. С. // Людина. Суб’єкт. Вчинок: Філософсько-психологічні студії : збірка статей. – К. : Либідь, 2006. – С. 157 – 175.

 

  1. Нікітіна І. В. Суб’єктне самовизначення молодої людини в період повноліття: монографія / Нікітіна І. В. – К. : КНТ, 2008. – 192 с.

 

  1. Осницкий А. К. Проблемы исследования субъектной активности / Осницкий А. К. // Вопр. психологии. – 1996. – № 1. – С. 5 – 19.

 

  1. Петровский В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности: учебное пособие / Петровский В. А. – Ростов н/Д : Феникс, 1996. – 512 с.

 

  1. Татенко В. А. Психология в субъктном измерении / Татенко В. А. – К. : Видавничий центр «Просвіта», 1996. – 404 с.

 

  1. Шехавцова С. О. Суб’єктність у педагогічному аспекті: теорія і практика / Шехавцова С. О. – Полтава : ПУЕТ, 2016. – 414 с.

 

  1. Малахов В. А. Етика спілкування: навч. посібник / Малахов В. А. – К. : Либідь, 2006. – 400 с.

 

  1. Єрмоленко А. М. Комунікативна практична філософія: підручник // А. М. Єрмоленко. – К. : Лібра, 1999. – 488 с.

 

  1. Ситниченко Л. А. Першоджерела комунікативної філософії / Л.А. Ситниченко. – К. : Либідь, 1996. – 176 с.

 

  1. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / Рубинштейн С. Л. – СПб : Питер, 1998. – 688 с.

 

  1. Петровский В. А. Психология неадаптивной активности / Петровский В. А. – М. : Горбунок, 1992. – 224 с.

 

  1. Тітов І. Г. Особистісне становлення дитини: суб’єктний вимір : монографія / І. Тітов, О. Кравченко, Л. Москаленко; за ред. І. Г. Тітова. – К.: ВЦ «Академія», 2015. – 152 с.

 

  1. Татенко В. О. Суб’єктно-вчинкова парадигма в сучасній психології / Татенко В. О. // Людина. Суб’єкт. Вчинок: Філософ сько-психологічні студії : збірка статей. – К. : Либідь, 2006. – С. 316 – 357.

 

  1. Гуляс І. А. Особистість як інтегральний суб'єкт аксіопсихіки / Гуляс І. А. // Наука і освіта. –2010. – № 2. – С. 4 – 8.

 

  1. Прищак М. Д. До питання комунікативного підходу в освіті / Прищак М. Д. // Вісник “ВПІ”. – 2013. – № 1. – С. 133 – 136.

 

  1.  Татенко В. О. Сучасна психологія: теоретично-методологічні проблеми : навчальний посіб / Татенко В. О. – К. : Вид-во нац. авіац. ун-ту « НАУ-друк», 2009. – 288с.

 

  1. Надюк Н. Специфіка та атрибутивні основи суб’єктності особистості / Надюк Н. // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. Психологія. Соціальна робота. – 2012. –  № 4. –  С. 35 – 38.

 

  1. Прищак М. Д. Учитися бути вільним: суб’єктність як мета освіти / Прищак М. Д. // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 60. – Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2019. – С. 38 – 44.

Повний текст: PDF