КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Знання. Освіта. Освіченість - 2018

Розмір шрифта: 
ПРОБЛЕМА ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ В УКРАЇНСЬКІЙ СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
О. В. Кушнір

Остання редакція: 2018-11-06

Анотація


Проаналізовано сутність феномену трансдисциплінарності та його значення в навчальному процесі, наукових дослідженнях. Визначення зазначеного поняття здійснено крізь призму аналізу організації наукового знання. Розкрито переваги трансдисциплінарності та недоліки дисциплінарного та міждисциплінарного підходів. Розроблено рекомендації щодо впровадження трансдисциплінарного підходу в українську систему вищої освіти. Зроблено висновки щодо трансдисциплінарності як складного феномену, який досі не отримав свого однозначного і загальновизнаного визначення, що однак це не перешкоджає його дієвості в системі вищої освіти,   наукових дослідженнях, а також під час вирішення складних багатофакторних проблем природи і суспільства.


Ключові слова


трансдисциплінарність, трансдисциплінарний підхід, дисциплінарність, міждисциплінарність

Посилання


  1. Гребенщикова Е.Г. Второй тип производства знания и проблема ответственности /                    Е.Г. Гребенщикова // Философские науки. – 2010. - № 12. – С. 67-74
  2. Киященко Л.П. Философия трансдисциплинарности / Л.П. Киященко, В.И. Моисеев. – Москва : ИФ РАН, 2009. – 205 с.
  3. Мирский Э.М. Междисциплинарные исследования и дисциплинарная организация науки / Э.М. Мирский. – Москва : Наука, 1980 . – 304 с. 
  4. Mittelstraß, J., 2002: Transdisciplinarity – New Structures in Science. In: Max-Planck-Gesellschaft (ed.): Innovative Structures in Basic Research (Ringberg-Symposium October 4-7, 2000). München, S. 43-54
  5. Morin E. La Tête bien faite. Repenser la Réforme – Réformer la Pensée. Paris: Editions du Seuil, 1999. S.155.

Повний текст: PDF