Розмір шрифта:
ДО ПИТАННЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Остання редакція: 2018-11-05
Анотація
У статті запропоновано інтерактивну технологію формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи, що об’єднує традиційні, активні та інтерактивні методи навчання риторики з відчутною перевагою останніх. Вона укладена на основі гуманістичного, аксіологічного, комунікативного, інноваційного методологічних підходів та принципів партнерства суб’єктів педагогічного процесу, мисленнєво-мовленнєвої активності та інтерактивності, єдності риторичної теорії з практикою мовлення, самостійності та вибору індивідуальної освітньої траєкторії, творчої продуктивності, стимулювання науково-дослідницької діяльності, змагальності та емоційного комфорту.
Ключові слова
риторична культура викладача університету, технологія навчання, інтерактивні методи навчання, класифікація інтерактивних методів навчання
Посилання
- Залюбівська, О. Б. Риторична культура викладача технічного університету: структурні особливості // Освітологічний дискурс. – 2014. – № 3 (7). – С.56-67.
- Залюбівська, О. Б. Підходи до формування риторичної культури майбутніх викладачів технічних університетів. / Залюбівська, О. Б. - Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України : електрон. наук. фах. вид. – 2017. – Вип. 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_1_8
- Голуб, Н. Б. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д‑ра пед. наук : спец. 13.00.02 / Н. Б. Голуб. – К., 2009. – 36 с.
- Горобец, Л. Н. Формирование риторической компетенции студентов-нефилологов в системе профессиональной подготовки в педагогическом вузе : автореф. дисс. на соиск. уч. степени д-ра пед. наук : 13.00.02 / Л. Н. Горобец. – СПб, 2008. – 38 с.
- Ладыженская, Т. А. Курс школьной риторики (5-11 классы) / Т. А. Ладыженская // Русская словесность. – 1996. – № 2. – С. 5–13.
- Шпак, О. Дидактична сутність педагогічних технологій в економічній підготовці майбутніх педагогів / О. Шпак, В. Терес // Молодь і ринок. – 2009. – № 12 (59). – С. 20–25.
- Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
- Гузеев, В. В. Методы и организационные формы обучения / В. В. Гузеев. – М. : Народное образование, 2001. – 128 с.
- Сластенин, В. А. Доминанта деятельности / В. А. Сластенин // Народное образование. – 1997. – № 9. – С. 41–42.
- Беспалько, В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с.
- П'ятакова, Г.П., Заячківська, Н.М. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі. Навчально-методичний посібник для студентів та магістрантів вищої школи. – Львів: Видав. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2003. – 55 с.
- Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко ; за ред. О. І. Пометун. – К. : Видавництво А.С.К., 2006. – 192 с.
- Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад ; редкол. : М. М. Безруких, В. А. Болотов, Л. С. Глебова [и др.]. – М. : Большая Российская Энциклопедия, 2008. – 528 с.
- Michel, N., Cater, J.J., Varela, O. Active versus passive teaching styles: An Empirical Study of Student Learning Outcomes. Human resource development quarterly. – 2009. – Vol. 20, No. 4. – Р. 391-418.
- Ellen R. Auster, Krista K. Wylie Creating active learning in the classroom: a systematic approach. // Journal of management education,. – 2006. – Vol. 30 No. 2, April. – Р. 333-353.
- Перспективні освітні технології : наук.-метод. посіб. / за ред. Г. С. Сазоненко. – К. : Гопак, 2000. – 560 с.
- Скрипник, М. Інтерактивне навчання: основні поняття / М. Скрипник // Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / упоряд. Л. Галіцина. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2005. – С. 30–43.
Повний текст:
PDF