КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Знання. Освіта. Освіченість - 2018

Розмір шрифта: 
ДО ПИТАННЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
О. Б. Залюбівська

Остання редакція: 2018-11-05

Анотація


У статті запропоновано інтерактивну технологію формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи, що об’єднує традиційні, активні та інтерактивні методи навчання риторики з відчутною перевагою останніх. Вона укладена на основі гуманістичного, аксіологічного, комунікативного, інноваційного методологічних підходів та принципів партнерства суб’єктів педагогічного процесу, мисленнєво-мовленнєвої активності та інтерактивності, єдності риторичної теорії з практикою мовлення, самостійності та вибору індивідуальної освітньої траєкторії, творчої продуктивності, стимулювання науково-дослідницької діяльності, змагальності та емоційного комфорту.

Ключові слова


риторична культура викладача університету, технологія навчання, інтерактивні методи навчання, класифікація інтерактивних методів навчання

Посилання


  1. Залюбівська, О. Б. Риторична культура викладача технічного університету: структурні особливості //  Освітологічний дискурс. – 2014. – № 3 (7). – С.56-67.
  2. Залюбівська, О. Б. Підходи до формування риторичної культури майбутніх викладачів технічних університетів. / Залюбівська, О. Б. - Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України : електрон. наук. фах. вид. – 2017. – Вип. 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_1_8 
  3. Голуб, Н. Б. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д‑ра пед. наук : спец. 13.00.02 / Н. Б. Голуб. – К., 2009. – 36 с.
  4. Горобец, Л. Н. Формирование риторической компетенции студентов-нефилологов в системе профессиональной подготовки в педагогическом вузе : автореф. дисс. на соиск. уч. степени д-ра пед. наук : 13.00.02 / Л. Н. Горобец. – СПб, 2008. – 38 с.
  5. Ладыженская, Т. А. Курс школьной риторики (5-11 классы) / Т. А. Ладыженская // Русская словесность. – 1996. – № 2. – С. 5–13.
  6. Шпак, О. Дидактична сутність педагогічних технологій в економічній підготовці майбутніх педагогів / О. Шпак, В. Терес // Молодь і ринок. – 2009. – № 12 (59). – С. 20–25.
  7. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
  8. Гузеев, В. В. Методы и организационные формы обучения / В. В. Гузеев. – М. : Народное образование, 2001. – 128 с.
  9. Сластенин, В. А. Доминанта деятельности / В. А. Сластенин // Народное образование. – 1997. – № 9. – С. 41–42.
  10. Беспалько, В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с.
  11. П'ятакова, Г.П., Заячківська, Н.М. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі. Навчально-методичний посібник для студентів та магістрантів вищої школи.  – Львів: Видав. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2003. – 55 с.
  12. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко ; за ред. О. І. Пометун. – К. : Видавництво А.С.К., 2006. – 192 с.
  13. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад ; редкол. : М. М. Безруких, В. А. Болотов, Л. С. Глебова [и др.]. – М. : Большая Российская Энциклопедия, 2008. – 528 с.
  14. Michel, N., Cater, J.J., Varela, O. Active versus passive teaching styles: An Empirical Study of Student Learning Outcomes. Human resource development quarterly. – 2009. – Vol. 20, No. 4. – Р. 391-418.
  15. Ellen R. Auster, Krista K. Wylie Creating active learning in the classroom: a systematic approach. //  Journal of management education,. – 2006. – Vol. 30 No. 2, April. – Р. 333-353.
  16. Перспективні освітні технології : наук.-метод. посіб. / за ред. Г. С. Сазоненко. – К. : Гопак, 2000. – 560 с.
  17. Скрипник, М. Інтерактивне навчання: основні поняття / М. Скрипник // Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / упоряд. Л. Галіцина. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2005. – С. 30–43.

Повний текст: PDF