КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Знання. Освіта. Освіченість - 2018

Розмір шрифта: 
РОЗВИТОК ОСВІТНІХ ПІДХОДІВ: СПРОБА СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ
М. Д. Прищак

Остання редакція: 2018-11-05

Анотація


Проаналізовано підходи в освіті. Визначено позитивні сторони та недоліки особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Досліджено роль комунікативного підходу як методологічного чинника становлення парадигми освіти України. Визначено роль системного підходу в формуванні як підходів в освіті так і освіти в цілому.

Ключові слова


освіта, педагогіка, філософські парадигми освіти, підходи в освіті (особистісно орієнтований, компетентнісний, комунікативний, системний)

Посилання


  1.  Закон України «Про Вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
  2. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  3. Велитченко Л. К. Методологічна сутність категорії підходу в науковому дослідженні / Л. К.  Велитченко // Психологія та педагогіка. – 2009. – № 2. – С. 72 – 79.
  4. Подмазін С. І. Особистісно орієнтована освіта (соціально-філософський аналіз) : дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.03 / Подмазін Сергій Іванович. – Дніпропетровськ, 2006. – 418 с.
  5. Глузман О. В. Базові компетентності: сутність та значення в життєвому успіху особистості / Глузман О. В. // Психологія та педагогіка. – 2009. – № 2. – С. 51 – 60.
  6. Бех І.Д. Теоретико-прикладний сенс компетентнісного підходу в педагогіці / Бех І.Д. // Психологія та педагогіка. – 2009. – № 2. – С. 26 – 31.
  7. Прищак М. Д. До питання комунікативного підходу в освіті / Прищак М. Д. // Вісник “ВПІ”. – 2013. – № 1. – С. 133 – 136.
  8. Смирнов С.Д. Психология образа: проблема активности психического отражения / Смирнов С.Д. – М.: Изд.-во Моск. ун-та, 1985. – 186 с.
  9.  Кулик О. Становлення новітньої вітчизняної філософії освіти: євроінтеграційний контекст / Кулик О.  // Вища освіта. – 2016. – № 2. – С. 48 – 56.  

Повний текст: PDF