КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Знання. Освіта. Освіченість - 2018

Розмір шрифта: 
Про парадигмальні засади реформи освіти в Україні
Михайло Петрович Скалецький

Остання редакція: 2018-09-23

Анотація


 

Анотація. У статті проводиться аналіз реформи вищої освіти, яка здійснюється в нашій країні. Основна її мета — з'ясування парадигмальних принципів, основних цілей і завдань реформи освіти. Звертається увага на необхідність збереження кращих здобутків у сфері освіти і їх примноження. Підкреслюється, що скорочення гуманітарних циклів, соціально спрямованих блоків з неминучістю рано чи пізно призведе до духовного збіднення особистості, зниження потенціалу її соціальної активності. Орієнтація західноєвропейських країн на фахівця-професіонала — це лише одна сторона освіти, іншою є виховна, яка духовно збагачує особу, що формується. Західна модель швидше за все може бути визначена як емпірико-раціональна з акцентом на професіоналізм. Її завдання — створити людину-функцію, людину бажання. В центрі ж нашої системи вищої освіти — формування творчої особистості.

Ключові слова: реформа, парадигма, модель освіти, наука, природничо-наукові знання, гуманітарні дисципліни, викладач, людина-творець, професіонал, особистість.


Повний текст: PDF