КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2023

Розмір шрифта: 
EFFECTIVE SOLUTIONS AND INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE CONTEXT OF TRAINING SPECIALISTS IN TECHNICAL SPECIALTIES IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF UKRAINE IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW AND AFTER VICTORY
Віроніка Валеріївна Калачова, Олег Миколайович Місюра, Дмитро Олександрович Сізон, Віталій Миколайович Пилипенко, Владислав Олександрович Павлій

Остання редакція: 2023-05-28

Анотація


The russian-Ukrainian war, which began in 2014 and turned into a large-scale aggression by the occupying forces of the russian federation after February 24, 2022, led to significant changes in the priority forms of the educational process in Educational Institutions of Ukraine. In the conditions of martial law, introduced in the country on the day of the start of the large-scale invasion, mixed and distance learning became the forms of providing educational services that, based on the active use of innovative technologies, were able to ensure a quick recovery of the educational process with minimal financial costs for its organization.

 

ЕФЕКТИВНІ РІШЕННЯ ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ ТА ПІСЛЯ ПЕРЕМОГИ

Анотація

Російсько-українська війна, яка почалася в 2014 році та перетворилася на повномасштабну агресію окупаційних військ рф після 24 лютого 2022 року, призвела до суттєвих змін у пріоритетних формах здійснення освітнього процесу в навчальних закладах України. В умовах воєнного стану, запровадженого в країні в день початку повномасштабного вторгнення, змішане та дистанційне навчання стали тими формами надання освітніх послуг, які базуючись на активному використанні інноваційних технологій, змогли забезпечити швидке відновлення навчального процесу з мінімальними фінансовими витратами на його організацію


Ключові слова


information technologies; distance learning; learning management system; informational and educational environment; augmented reality; presence effect; simulation models; 3D- models; educational simulators

Посилання


1. Kalachova, V., Misіura, O., Shcherbinin, S. et al. (2023), Positive influence of distance learning technologies on the restoration of the educational process in Higher Educational Institutions of Ukraine in the conditions of large-scale armed aggression russian federation against Ukraine, Scientific Collection «InterConf+», No. 33(155), pp. 408-427. https://doi.org/ 10.51582/interconf.19-20.05.2023.

2. Kalachova, V., Misіura, O., Sizon, D. et al. (2023), The role of distance learning technologies in the organization of the educational process in Higher Educational Institutions of Ukraine in the conditions of the large-scale armed aggression russian federation against Ukraine, Scientific Collection «InterConf+», No. 31(147), pp. 540-559. https://doi.org/ 10.51582/interconf.19-20.03.2023.


Повний текст: PDF