КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2024)

Розмір шрифта: 
ПОПЕРЕДЖЕННЯ АВАРІЙ НА ОБ’ЄКТАХ З ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИМИ РЕЧОВИНАМИ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
Ірина Миколаївна Кобилянська, Ростислав Миколайович Сливка

Остання редакція: 2024-06-12

Анотація


Дослідження присвячене застосуванню штучного інтелекту для попередження аварій на об'єктах з вибухонебезпечними речовинами. Розглядаються основні аспекти використання штучного інтелекту, такі як точний моніторинг параметрів об'єктів, аналіз великих обсягів даних для прогнозування аварійних сценаріїв та швидка реакція на виявлені відхилення. Застосування штучного інтелекту в цій області дозволяє підвищити рівень безпеки та зменшити можливі ризики аварійних ситуацій з вибухонебезпечними речовинами.

Abstracts

The research focuses on the application of artificial intelligence to prevent accidents at facilities with explosive substances. The main aspects of using artificial intelligence are considered, such as accurate monitoring of object parameters, analysis of large volumes of data to forecast accident scenarios, and quick response to detected deviations. The use of artificial intelligence in this area allows for increasing safety levels and reducing potential risks of accidents with explosive substances.


Ключові слова


штучний інтелект, попередження, аварія, об'єкт, вибухонебезпечні речовини, ризик; artificial intelligence, prevention, accident, facility, explosive substances, risk.

Посилання


1. Дембіцька, С. В., & Кобилянський О. В. (2020). Концепція підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії до працеохоронної професійної діяльності. Рекомендації до створення методичного забезпечення дисциплін освітньопрофесійної програми підготовки фахівців механічної інженерії. Вінниця ВНТУ.

2. Дембіцька, С. В., Кобилянський, О. В., & Пугач С. С. (2020). Особливості підготовки до працеохоронної професійної діяльності майбутніх фахівців технічних спеціальностей за кордоном. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 58, 117–124. URL:

https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-58-117-124.

3. Дембіцька, С., Кобилянський, О., Горохівська, Т., Пугач, В. (2022). Розвиток вищої освіти в посткоронавірусному суспільстві. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, (62), 237–249. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-237-249.

4. Dembitskaya, S.V., Kobylianskyi, O.V., & Pugach, V. N. (2022). Assessment of formation of labor protection competences of future specialistsin the process of preparation in institutions of higher education. Вестник Alikhan Bokeikhan University, 2 (53), 42-51. https://doi.org/10.48501/1456.2022.10.78.005.

5. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2013). Формування загальнокультурних компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів вищих навчальних закладів. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 4, I, 296–301. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка.

6. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2015). Формування у майбутніх фахівців-економістів культури безпеки. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 7, 2, 42-49.

7. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2013). Застосування ризик-орієнтованого підходу при формуванні у студентів компетенцій з безпеки життєдіяльності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 7(33), 109–119.

8. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2013). Формування професійної компетентності з безпеки життєдіяльності у фахівців економічного спрямування. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 35, 280–286. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер».

9. Кобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2015). Формування культури безпеки у студентів-електриків. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 43, 223–228. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер».

10. Кобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2013). Формування культури безпеки у студентів вищих навчальних закладів. Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, 10(269), ІV, 78–85. Луганськ: ЛНУ ім. Т. Шевченка.

11. Кобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2013). Формування ризик-орієнтованого мислення в процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності». Наукові записки ВДПУ ім. М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія, 39, 41–46. Вінниця: ТОВ Планер.

12. Штучний інтелект. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D1%82%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82

13. Вибухонебезпечні речовини. URL: https://vittrade.com.ua/ua/a357392-perechen-ogneopasnyh-vzryvoopasnyh.html

14. Промислова безпека. URL: https://www.phoenixcontact.com/uk-ua/haluzi/promyslova-bezpeka

15. Великі дані (Big Data). URL: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/big-data-bolshie-dannye

16. Системи управління безпекою на підприємстві. URL: https://vizhuit.com/kompleksna-systema-upravlinnya-bezpekoyu-pidpryyemstva/

 


Повний текст: PDF