Розмір шрифта:
ПРОЄКТУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО
Остання редакція: 2022-05-16
Анотація
У даній роботі досліджується питання проєктування інноваційних технологій навчання в освітній процес ЗВО. Визначено критерії-питання, що можуть використовуватися для оцінки актуальності та рівня інтеграції інновації в навчальному контексті.
This paper investigates the issue of designing innovative learning technologies in the educational process of freelance education. The criteria-questions that can be used to assess the relevance and level of integration of innovation in the educational context are identified.
Ключові слова
освіта; технології навчання; інновації; освітні технології; education; learning technologies; innovation; educational technologies
Посилання
- A. M. Huberman. Comment s’opèrent les changements en éducation: Contribution à l’étude de l’innovation. Unesco, BIE, Paris, 1973.
- B. Albero, M. Linard, and J.-Y. Robin. Petite fabrique de l’innovation à l’université : Quatre parcours de pionniers. L’Harmattan, Paris, 2008.
- D. Bédard and J.-P. Béchard. Innover dans l’enseignement supérieur. P.U.F., Paris, 2009.
- Dede, C., Honan, J., & Peters. L., (Eds). Scaling Up Success: Lessons Learned from Technology-Based Educational Improvement. New York: Jossey-Bass, 2005.
- P. Dessus. Designing cognitive tools for teaching: A knowledge-based model, pages 87–96. Sense Publishers, Rotterdam, 2006.
- Moore, G. A., Crossing the chasm: Marketing and selling high-tech products to mainstream customers. New York: HarperBusiness, 2006.
- Coburn C. E., Rethinking scale: Moving beyond numbers to deep and lasting change. Educational Researcher 2003, 32(6), pp. 3-12.
- Wiske, M.S., & Perkins, D., Dewey Goes Digital: Scaling Up Constructivist Pedagogies and the Promise of New Technologies. In C. Dede, J. Honan, & L. Peters, (Eds.), Scaling Up Success: Lessons Learned from Technology-Based Educational Innovation. San Francisco: Jossey-Bass, 2005.
- K. Popper. La connaissance objective. Flammarion, Paris, ed. originale, 1972, 1re éd. fr., 1991 edition, 1998.
- . D. Vernant. L’innovation à l’aune des nanotechnologies. Revue de Métaphysique et de Morale, 2014, 83(3):327–340.
- P. Dillenbourg and P. Jermann. Technology for classroom orchestration, Springer, New York, 2010, pp. 525–552.
Повний текст:
PDF