КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2020)

Розмір шрифта: 
ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАНЯ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ДОСЛІДНИЦЬКОГО НАВЧАННЯ ПРЕДМЕТІВ МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ В ШКОЛІ
Олена Олександрівна Гриб'юк

Остання редакція: 2020-05-11

Анотація


У дослідженні ґрунтовно представлено можливості педагогічного проектування з педагогічно виваженим використанням комп’ютерно орієнтованих методичних систем дослідницького навчання предметів природничо-математичного циклу в закладах загальної середньої освіти в контексті неперервності освіти. Для організації дослідницької діяльності школярів пропонується ряд авторських конструкторів. Матеріали призначені для вчителів, вихователів, буде корисним викладачам і студентам педагогічних університетів, слухачам системи післядипломної педагогічної освіти та усім, хто цікавиться природничо-математичною освітою.

 

PEDAGOGICAL DESIGN OF COMPUTER-ORIENTED METHODOLOGICAL SYSTEM OF RESEARCH TEACHING OF SUBJECTS OF MATHEMATICAL CYCLE IN SCHOOL

Abstract

The study thoroughly presents the possibilities of pedagogical design with pedagogically balanced use of computer-oriented methodological systems of research teaching of natural sciences and mathematics in general secondary education in the context of continuity of education.  A number of author's constructors are offered for the organization of research activity of schoolchildren.  The materials are intended for teachers, educators, will be useful for teachers and students of pedagogical universities, students of postgraduate pedagogical education and anyone interested in science and mathematics education.

 


Ключові слова


навчання математики; дослідницькі задачі; система комп’ютерної математики; комп’ютерно орієнтована методична система дослідницького навчання; математичне моделювання; computer-oriented methodological systems of research learning; mathematical modeling

Посилання


  1. Гриб’юк О. О. Дослідницьке навчання учнів предметів природничо-математичного циклу з використанням комп’ютерно орієнтованих методичних систем / О. О. Гриб’юк. Монографія. – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – 858 с.: іл.
  2. Альтшулер Г.С. Найти идею: Введение в теорию рещения изобретательских задач. – 3-е изд., доп. – Петрозаводск:Скандинавия, 2003. – C. 18.
  3. Коменский Я.А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци  И.Г. Педагогическое наследие / Сост. В.М. Кларин, А.Н. Джуринский. – М.: Педагогика, 1989. – С. 68.
  4. Циолковский К.Э. Очерки о Вселенной. – М.: ПАИМС, 1992. – С. 186.
  5. Бердяев Н.А. Самопознание (опыт философской автобиографии). – М.: Международные отношения, 1990. – С.199.
  6. Выготский Л. С. Мышление и речь. Изд. 5, испр. – М.: Издательство «Лабиринт», 1999.
  7. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. - М.: Политиздат, 1975.
  8. Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. – М.: Педагогика, 1973.
  9. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. – М.: ИНТОР, 1996.
  10. Шадриков В. Д. Психология деятельности и способности человека: Учебное пособие –М.: Логос, 1996.
  11. Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей / Под ред. П.И. Пидкасистого. - М.: Российское педагогическое агентство, 1995.
  12. Педагогика и логика /Г.П. Щедровицкий и др. - М.: Касталь, 1992.
  13. Шамова Т. И, Активизация учения школьников. – М.: Педагогика, 1982.
  14. Талызина Н.Ф. Педагогическая психология: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. Заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 1998.
  15. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М.: Политиздат, 1975. – С. 82.
  16. Hrybiuk O. Improvement of the Educational Process by the Creation of Centers for Intellectual Development and Scientific and Technical Creativity. In: Hamrol A., Kujawińska A., Barraza M. (eds) Advances in Manufacturing II. MANUFACTURING 2019. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 2019.: 370-382. Springer, Cham Online.
  17. Hrybiuk O. Problems of expert evaluation in terms of the use of variative models of a computer-oriented learning environment of mathematical and natural science disciplines in schools, [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie, Zeszyt Nr 79, Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (WPP), 2019.: 101-119.
  18. Гриб’юк О.О. Перспективи впровадження варіативних моделей комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу у загальноосвітніх навчальних закладах України / Гриб’юк О.О. // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.] – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. – Випуск 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей  майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – С. 184-190.
  19. Hrybiuk O. Mathematical modeling as a means and method of problem solving in teaching subjects of branches of mathematics, biology and chemistry // Proceedings of the First International conference on Eurasian scientific development. «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH.Vienna. 2014. P. 46-53.
  20. Гриб’юк О.О. Математичне моделювання при навчанні дисциплін математичного та хіміко-біологічного циклів: навчально-методичний посібник для учителів / О.О. Гриб’юк. – Рівне: РДГУ, 2010. – 207 с.
  21. Гриб’юк О.О. Педагогічне проектування комп’ютерно орієнтованого середовища навчання дисциплін природничо-математичного циклу. / Гриб’юк О.О.// Наукові записки. – Випуск 7. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград.: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015.  – С. 38–50.
  22. Гриб’юк О.О. Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на психофізіологічний розвиток молодого покоління. “Science”, the European Association of pedagogues and psychologists. International scientific-practical conference of teachers and psychologists “Science of future”: materials of proceedings of the International Scientific and Practical Congress. Prague (Czech Republic), the 5th of March, 2014/ Publishing Center of the European Association of pedagogues and psychologists “Science”, Prague, 2014, Vol.1. 276 p. – S. 190-207.

Повний текст: PDF