Остання редакція: 2020-05-04
Анотація
У статті розглянуто основні проблеми проведення педагогічної діагностики під час дистанційної форми навчання вищої математики в технічному університеті. Дослідження варіантів організації контролю показали, що при дистанційному навчанні доцільні два типи контролю: навчальний контроль і самоконтроль. Наведено приклади тестових завдань, одне з яких призначене для навчання, а інше – для самоконтролю, які побудовані на розгляді однієї і тієї самої математичної ситуації.
FEATURES OF TESTING STUDENTS DURING THE TIME DISTANCE FORM OF HIGHER MATHEMATICS IN TECHNICAL UNIVERSITYAbstracts:
The main problems of pedagogical diagnostics during distance learning of higher mathematics at a technical university are considered in the article. Studies of variants of control organization have shown that two types of control are appropriate for distance learning: training control and self-control. Examples of test problems are given, one of which is intended for learning and the other is for self-control, which are based on the consideration of the same mathematical situation.