Остання редакція: 2018-05-18
Анотація
Розглядається питання впровадження інтелект-карт під час вивчення математичних дисциплін студентами в університеті, як інноваційний засіб розвитку систематичного мислення. Проведений аналіз засвідчив як позитивні, так й негативні сторони використання різноманітних інтелект-карт в учбовому процесі та виокремив подальші шляхи проведення такої роботи.
THE APPLYING OF MIND MAPS AS A TOOL FOR DEVELOPMENT OF SYSTEM THINKING IN THE STUDYING OF MATHEMATICAL DISCIPLINES
Abstracts:The article deals with the introduction of mind maps during the study of Mathematical Disciplines by students at the university, as an innovative tool for developing system thinking. The analysis showed the positive as well as the negative aspects of various mind maps usage in the educational process and also allowed to outline the further ways of carrying out such work
Ключові слова
Посилання
1. Novak J. D. The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them (Technical Report IHMC CmapTools 2006-01 Rev 01-2008) [Text] / J. D. Novak & A. J. Cañas. – Florida Institute for Human and Machine Cognition, 2008. – Available at http://cmap.ihmc.us/docs/theory-of-concept-maps.
2. Бьюзен T. Научи себя думать [Текст] / Т. Бьюзен. – Минск : ООО «Попурри», 2014. – 224 с.
3. Бьюзен T. Супермышление [Текст] / Т. Бьюзен., Б. Бьюзен; пер. с англ. Е. А. Самсонов. – 2-е изд. – Минск : ООО «Попурри», 2014. – 272 с.
4. Sytnykova Yu. V. Mathematical disciplines as an environment for the development of the systematic thinking the modern specialist [Text] / Yu. V. Sytnykova // International scientific-practical conference: «Personality, family and society: issue of pedagogy, psychology, politology and sociology» : Conference Proceedings, June 16-17, 2017. Shumen : Kоnstantin Praslavsky University of Shumen, 2017. – p. 203-207.
5. Ballester A. Meaningful Learning in Practice [Text] / A. Ballester // Journal of Education and Human Development December, 2014. – Vol. 3. – No. 4. – pp. 199-209. – Available at http://dx.doi.org/10.15640/jehd.v3n4a18.