Остання редакція: 2025-06-17
Анотація
У статті розглядаються проблеми сучасної вищої технічної освіти в Україні та пропонується модель адаптації SCRUMBUN-підходів і японської моделі відповідальної освіти. Описано механізми інтеграції бізнесу, науки й освіти, очікувані результати впровадження та переваги для студентів, викладачів і бізнесу.
The paper addresses the issues of modern technical higher education in Ukraine and proposes a model of adapting the Japanese responsible education system and SCRUMBUN methodology. Mechanisms for integrating business, science, and education are described along with the expected outcomes and advantages for students, faculty, and businesses.
Ключові слова
Посилання
1. Дембіцька, С., & Кобилянський, О. (2023). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007.
2. Кузьменко, О., Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2022). Інноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 7(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007.
3. Мястковська, М., Кобилянська, І., & Кисюк, Д. (2021). Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Педагогіка безпеки, 6(1-2), 21–26. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026.
4. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Kuzimenko, O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.
5. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43.
6. Dembitska S., Kobylianska I., & Kuzimenko O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.
7. Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Rysynets, N., & Kovtonyuk, M. (2022). Information technology for organization of the ascerting stage of pedagogical experiment. Modern Science–Moderni veda, 2, 157-165.
8. Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Nahorniak, S., Puhach, V., & Tatarchuk, V. (2025). Usage of Artificial Intelligence for the Individualization of Learning in the Institutions of Higher Education. In: Auer, M. E., Rüütmann, T. (eds) Futureproofing Engineering Education for Global Responsibility. ICL 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1260. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-85652-5_21.
9. Fernandes, S., Dinis-Carvalho, J., & Ferreira-Oliveira, A. T. (2021). Improving the Performance of Student Teams in Project-Based Learning Using Scrum. Education Sciences, 11(8), 444. DOI: 10.3390/educsci11080444.
10. Jurado-Navas, A., & Muñoz-Luna, R. (2017). Scrum Methodology in Higher Education: Innovation in Teaching, Learning and Assessment. International Journal of Higher Education, 6(6), 1–11. DOI: 10.5430/ijhe.v6n6p1.
11. Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.
12. Kuz, A. (2021). Scrum: A new framework applied to education. Eduweb, 15(3), 10–17. DOI: 10.46502/issn.1856- 7576/2021.15.03.1.
13. Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21.
14. Neumann, M., & Baumann, L. (2021). Agile Methods in Higher Education: Adapting and Using eduScrum with Real World Projects. arXiv preprint. arXiv:2106.12166. URL: https://arxiv.org/pdf/2106.12166.pdf.
15. Puhach, S., Dembitska, S., & Kobylianskyi, O. (2022). Improvement of professional training of technical specialists according to requirements of integration methodological approach. Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка», 3(111), 14-23.
16. Vogelzang, J., Admiraal, W., & van der Veen, J. T. (2017). Scrum Methodology as an Effective Scaffold to Promote Students’ Learning and Motivation in Chemistry Education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 4057–4070. DOI: 10.12973/eurasia.2017.00804a.