Розмір шрифта:
ВИКОРИСТАННЯ ШІ У ВИЩІЙ МАТЕМАТИЦІ
Остання редакція: 2025-05-28
Анотація
Упродовж останнього десятиліття генеративний штучний інтелект (ШІ) активно проникає в різні сфери людської діяльності, зокрема й в освіту.Його можливості у створенні динамічних навчальних матеріалів, адаптації контенту до потреб конкретного користувача та візуалізації абстрактних понять відкривають нові горизонти для викладання та вивчення вищої математики. У цій доповіді проаналізовано, як застосування мовних моделей, подібних до GPT, сприяє розвитку навичок самостійного мислення, покращенню розуміння складних тем і формуванню індивідуалізованих освітніх траєкторій. Розглядаються потенційні загрози, серед яких це зловживання технологіями та порушення принципів академічної доброчесності. Окрему увагу приділено етичним дилемам, що виникають у зв’язку з автоматизованим створенням рішень без належного контролю з боку викладача. Робота підкреслює необхідність формування критичного ставлення до ШІ та розвитку цифрової грамотності як у студентів, так і в педагогів.
Ключові слова
генеративний ШІ,освіта,академічна доброчесність,вища математика,самостійне мислення
Посилання
1.Застосування генеративного ШІ для автоматизації завдань [Електронний ресурс] Доступ:https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/546 2.Використання ШІ для візуалізації освітнього контенту [Електронний ресурс] Доступ:https://oipjournal.org/index.php/oip/article/view/377] 3. Штучний інтелект в освіті: можливості та виклики. Інформаційні технології і системи 2024 [Електронний ресурс] Доступ: https://www.facerua.com/iak-shi-vplivaie-na-sistiemu-osviti/ 4.Штучний інтелект в освіті:три аспекти [Електронний ресурс] Доступ: https://osvita.ua/school/method/91077/ 5.Міністерство освіти і науки України. МОН і Мінцифра розробили проєкт рекомендацій із використання ШІ в школах. 2024[Електронний ресурс] Доступ:https://mon.gov.ua/news/mon-i-mintsyfra-rozrobyly-proiektrekomendatsii-iz-vykorystannia-shiv-shkolakh]
Повний текст:
PDF