КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
Системно-науковий та інтуїтивно-утилітарний підходи до організації конкурентної розвідки
Олександр Вікторович Омельченко

Остання редакція: 2025-02-21

Анотація


Досліджено окремі особливості та відмінності підходу до створення структур конкурентної розвідки на підприємствах, що базується на використанні науково-обґрунтованих методів та інструментів, а також інтуїтивно-утилітарного підходу, що застосовує інструментарій суб’єктивного аналізу та когнітивних методів формування управлінської інформації менеджментом. Акцентовано увагу на необхідності комбінування підходів на певних етапах розвитку КР на підприємстві залежно від етапів його життєвого циклу, використання функціональних особливостей для збільшення ефективності функціонування організаційної структури КР та продукованих нею знань як підґрунтя для управлінських рішень.

Systematic-Scientific and Intuitive-Utilitarian Approaches to Competitive Intelligence Organization

Abstract
The study examines specific features and differences in the approach to creating competitive intelligence structures in enterprises, based on the use of scientifically grounded methods and tools, as well as the intuitive-utilitarian approach, which employs subjective analysis tools and cognitive methods for managerial information formation. Emphasis is placed on the necessity of combining approaches at certain stages of competitive intelligence development within an enterprise, depending on its life cycle stages, as well as on leveraging functional characteristics to enhance the efficiency of the competitive intelligence organizational structure and the knowledge it generates as a foundation for managerial decision-making.


Ключові слова


конкурентна розвідка; конкурентні переваги; конкурентне середовище; менеджмент; інформаційний менеджмент; системний підхід; управління знаннями; підприємство; стратегічне планування

Посилання


Сокуренко І. А. Класифікація методів прийняття управлінських рішень. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2019. №6. С. 161-177.

Микитюк П. П. Інноваційний менеджмент : навч. посібник. / Київ : Центр учбової літератури, 2007. — 400 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/552 (Дата звернення: 10.02.2025)

Канеман Деніел. Мислення швидке і повільне. / Пер. з англ. Максим Яковлєв. — 7-ме вид. — К. : Наш Формат, 2023. — 480 с.

Іващенко М. В. Раціональний та інтуїтивний підхід до ухвалення рішень в поведінковій економіці. 7th International scientific and practical conference “Eurasian scientific discussions”: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. / Barca Academy Publishing. Барселона, Іспанія, 1-3 серпня 2022. С. 243-247.

Портер Майкл. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів / пер з англ. І. Ємельянова, І. Гнатковська. Київ : Наш формат, 2019. 624 с.


Повний текст: PDF