КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
Алла Станіславівна Краєвська, Ольга Федорівна Верещак, Євген Павлович Яблонський

Остання редакція: 2024-05-22

Анотація


Досліджено основні проблеми, з якими стикаються соціальні підприємства в Україні, зокрема правові та фінансові бар'єри, а також культурні виклики. Проаналізовано перспективи розвитку цього сектора, включаючи можливості для державної підтримки, залучення інвестицій та впровадження інноваційних моделей бізнесу. Розглянуто найкращі міжнародні практики, що можуть бути адаптовані до українських реалій для стимулювання зростання соціального підприємництва в країні.

Abstract

The main challenges faced by social enterprises in Ukraine, including legal and financial barriers as well as cultural challenges, were investigated. The prospects for the development of this sector were analyzed, including opportunities for government support, attracting investment, and implementing innovative business models. The best international practices that can be adapted to Ukrainian realities to stimulate the growth of social entrepreneurship in the country were considered.


Ключові слова


Соціальне підприємництво; Україна; проблеми; перспективи; правові бар'єри; фінансові бар'єри; культурні виклики; державна підтримка; інвестиції; інноваційні бізнес-моделі; міжнародні практики; сектор розвитку.

Посилання


  1. Заволока Ю.М., Сідненко М.В., Івко А.В. Проблеми та перспективи розвитку соціального підприємництва в Україні. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2019/64.pdf
  2. Остін, Дж., Стівенсон, Г., та Вей-Скіллерн, Дж. (2006). Соціальне підприємництво та комерційне підприємництво: однакові, різні чи обидва? Практика та теорія підприємництва, 30(1), 1–22. URL: https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/30575477/social_and_commercial_entrepreneurship-libre.pdf?1391785542=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DSocial_and_commercial_entrepreneurship_s.pdf&Expires=1716195730&Signature=EkzE9W-mt9SDaUcdLJvOEiKp-HEcEYpF7T2wKVUlQQU83SA2-frGQncIbbpk9iZ6~8qm687-2-90ef~zJyM0jm8gxa2TvFbJWh0pIj81qI1OyuY7ay6YTcpMQOqB8uLF-Ns5sXVQn13uf3Gp5pXL4fLIgz0F-Fe8I7iw-9e~G8QpEgxczSszg73lhNMwUdpEB65VCKG8RfgFzl49yZL~POXznhD4Dx70rw9K-P7gAqqqCH2oFJGUzLzxPupN~IqtQuofGkDTzOqfHD7bqPn3vDT5n7JyxVNVo0iYnoGt6aemZcRArlcXMJKe2W9EHNPlqt1lMwMddLOAYFQT7bS4qg__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA
  3.  Дефурні, Ж., та Ніссенс, М. (2017). Основи для міжнародної типології моделей соціального підприємництва. Voluntas: Міжнародний журнал добровільних та неприбуткових організацій, 28(6), 2469–2497. URL: https://orbi.uliege.be/bitstream/2268/219520/1/Typology%20-%20Defourny%20%26%20Nyssens.pdf
  4.  Мер, Дж., та Марті, І. (2006). Дослідження соціального підприємництва: джерело пояснень, передбачень та задоволення. Журнал світового бізнесу, 41(1), 36–44. URL: https://media.iese.edu/research/pdfs/DI-0546-E.pdf
  5.  Ніколлс, Е. (2010). Легітимність соціального підприємництва: рефлексивний ізоморфізм у передпарадигмальному полі. Практика та теорія підприємництва, 34(4), 611–633. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1111/j.1540-6520.2010.00397.x
  6.  Передо, А. М., та МакЛін, М. (2006). Соціальне підприємництво: критичний огляд концепції. Журнал світового бізнесу, 41(1), 56–65. URL: https://www.academia.edu/download/36384420/sdarticle.pdf
  7.  Шорт, Дж. Сі., Мосс, Т. В., та Лампкін, Г. Т. (2009). Дослідження соціального підприємництва: минулі внески та майбутні можливості. Журнал стратегічного підприємництва, 3(2), 161–194. URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=a7384b1f2c8e244a0778de3ec7240a750ffe1e75
  8.  Тіздейл, С. (2012). Що означає назва? Розуміння дискурсів соціального підприємництва. Публічна політика та адміністрування, 27(2), 99–119. URL: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0952076711401466
  9.  Юнус, М., Муенжон, Б., та Леман-Ортега, Л. (2010). Побудова моделей соціального бізнесу: уроки від досвіду Граміна. Довгострокове планування, 43(2–3), 308–325. URL: http://ppga.ufcg.edu.br/images/2/29/Texto_4.pdf
  10.  Захра, С. А., Гедайловіч, Е., Нойбаум, Д. О., та Шульман, Дж. М. (2009). Типологія соціальних підприємців: мотиви, пошукові процеси та етичні виклики. Журнал підприємництва, 24(5), 519–532. URL: https://www.researchgate.net/profile/Donald-Neubaum/publication/257984214_JBV_-_Social_Entrepreneurship/links/0deec52684004df74e000000/JBV-Social-Entrepreneurship.pdf

Повний текст: PDF