Остання редакція: 2024-04-18
Анотація
Дослідження розкриває основні положення філософії технократизму стосовно ідей про роль техніки, технічний прогресу, машин і технологій у житті людини і прогресивного розвитку суспільства та прогнозування потенційного розвитку. Сучасний технократизм відмовився від однозначного захоплення ідеєю переваг технічно-технологічних чинників, що було характерним для попередніх епох. Наразі наполегливо, хоч і не завжди послідовно, в технократизмі обстоюється думка про те, що суспільство – це система чинників – техніки і технології, соціальної структури і політики, цінностей і культури, динаміки потреб конкретної людини, які взаємодіють між собою. Одним із найважливіших досягнень людського розвитку сьогодні є усвідомлення і визнання загальноприйнятих гуманістичних ідеалів, досягнення їх на основі суспільної згоди, соціального партнерства та забезпечення умов сталого розвитку. Крізь призму цієї концепції проаналізовано особливості сучасної цивілізації, які тісно пов’язані з науково-технічним прогресом.
Ключові слова
Посилання
1. Столяренко, О. В., Столяренко, О. В. (2020). Європейські стандарти в сучасних парадигмах реформування освіти. The world of science and innovation. Abstracts of the 2nd International scientific and practical conference. (Pp. 513-524). Cognum Publishing House. London, United Kingdom. Pp. 513-524. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-the-world-of-science-and-innovation-16-18-sentyabrya-2020-goda-london-velikobritaniya-arhiv/.
2. Столяренко, О. В. (2022). Сучасні аспекти ціннісної педагогіки у вихованні особистості. Moderní aspekty vědy (Сучасні аспекти науки) XV. Díl mezinárodní kolektivní monografie. (Str. 333–354). Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.
3. Дембіцька, С., & Кобилянський, О. (2023). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007.
4. Кузьменко, О., Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2022). Інноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 7(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007.
5. Мястковська, М., Кобилянська, І., & Кисюк, Д. (2021). Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Педагогіка безпеки, 6(1-2), 21–26. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026.
6. Ставнича, Н., & Кобилянська, І. (2023). Проєктування освітніх ігор як шлях до самовиховання та самовдосконалення здобувачів вищої освіти. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 44–50. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-044-050.
7. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Kuzimenko, O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.
8. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43.
9. Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.
10. Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21.
11. Столяренко, О. В., Столяренко, О. В. (2020). Педагогічні та соціально-політичні чинники формування інформаційного суспільства в руслі гуманістичної парадигми сталого розвитку Інформаційне суспільство: сучасні трансформації: монографія; за ред. У. Лешко. (С. 355–363). Вінниця: ФОП Корзун Д. Ю.