КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА
Роман Яровий, Софія Дембіцька

Остання редакція: 2024-02-12

Анотація


Розглянуто проблематику професійного вибору в контексті сучасного розвитку суспільства. Проаналізовано вплив сучасних тенденцій і трансформацій на процес вибору професії та його результати для індивіда і суспільства в цілому. Зосереджуючись на факторах, які впливають на рішення про професійну кар'єру, схарактеризовано вплив технологічних інновацій, ринкових змін, а також соціокультурних чинників на обрання шляху професійного розвитку. Наголошено на необхідності розуміння та вирішення сучасних викликів, що стосуються професійного самовизначення та кар'єрного розвитку в сучасному суспільстві.

Ключові слова


професійний вибір; самовизначення в кар'єрі; розвиток цифрового суспільства; стратегії кар'єрного планування

Посилання


Dembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenkо O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. № 1(26). Рр. 110–121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121

Вітковська О.І. Психологічні умови професійного самовизначення випускників середніх шкіл у процесі профконсультації. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19. 00. 07. – педагогічна та вікова психологія. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2002.- 24 с 

Дембіцька С.В. Формування компетентності фахівців з професійної освіти. Педагогіка безпеки. 2021. № 6(1-2). С. 1–6. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-001-006

Закатнов Д.О. Технології підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення: монографія. Київ. Педагогічна думка. 2012. 160 с

Маноха І.П. Професійний потенціал особистості: досвід онтологічного дослідження: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / КДУ ім. Т.Г.Шевченка. –К., 1993. –22с.

Ошуркевич Н. Генеза та сутнісний зміст професійного самовизначення особистості. Педагогічний процес: теорія і практика (Серія: Педагогіка). 2018. № 4 (63). С. 43-49. https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.43-49

Хлєстова С. С. Сучасні підходи до трактування поняття «професійне самовизначення». Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022 р. № 83. С.62–65.


Повний текст: PDF