КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Контроль і управління в складних системах (КУСС-2024)

Розмір шрифта: 
ПРОГРАМНО-ТЕХНІЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ПРАКТИЧНОГО ВИВЧЕННЯ СТУДЕНТАМИ ОСНОВ ПРОМИСЛОВОГО ІНТЕРНЕТУ РЕЧЕЙ
Володимир Миколайович Папінов

Остання редакція: 2024-12-09

Анотація


Запропонована нова архітектура програмно-технічного середовища для практичного освоєння студентами спеціальності 174 - "Автоматизація, комп'ютерно-інтегровані технології та робототехніка" методів та засобів застосування технологій промислового Інтернету речей при автоматизації виробництва на основі концепції "Індустрія 4.0". В основу нової архітектури програмно-технічного середовища покладена існуюча система автоматизованого управління даними освітнього процесу та документообігу «JetIQ» ВНТУ і існуюче лабораторне «віртуальне» виробництво кафедри автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ. Нове програмно-технічне середовище забезпечує ефективну електронну підтримку студентської проєктної діяльності при вирішенні основних практичних завдань професійної дисципліни «Промисловий Інтернет речей».  Навчальний практикум та студентська самостійна робота по цій дисципліні організовані так, щоб за час навчання студенти змогли в рамках існуючої зараз у світовій практиці оптимальної стратегії цифрової трансформації автоматизованого виробництва, не тільки досконало вивчити її методику, а і практично виконати процес цифрової трансформації реального автоматизованого технологічного/технічного процесу або автоматизованого виробничого процесу у більш досконалу кіберфізичну систему автоматизації, розробивши концептуальний і ескізний її проєкти. Нове програмно-технічне середовище електронної підтримки студентської дія-льності в рамках даної дисципліни «Промисловий Інтернет речей» дозволяє студентам не тільки приймати активну участь у виконанні тих чи інших проєктних процесів або інформаційних досліджень предметної області під час он-лайн лекцій, але і надає студентам необхідні програмні інструменти для виконання індивідуальних завдань проєктного практикуму, наприклад,  проведення аналізу існуючого автоматизованого технологічного/технічного чи виробничого процесу, або виконання онтологічного дослідження предметної області, або розробка проєктного рішення кіберфізичної системи промислового призначення 

 

DOI: https://doi.org/10.31649/mccs2024.3-10


Ключові слова


навчальне програмно-технічне середовище; автоматизація; комп'ютерно-інтегровані технології; робототехніка; промисловий Інтернет речей;