КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, КУСС-2022

Розмір шрифта: 
Застосування мережевих ефектів цифровими платформами
Василь Михайлович Горбачук, Людмила Омелянівна Батіг, Віктор Васильович Годлюк

Остання редакція: 2022-10-31

Анотація


Мережеві ефекти визначаються впливом додаткового користувача продукту чи послуги на ту цінність, яку надають цьому продукту чи послузі інші користувачі. Тоді платформи визначаються як утворення, що поєднують економічних агентів, активно управляючи мережевими ефектами серед цифрових образів цих агентів. Мережеві ефекти розрізняють за їх джерелами: таким джерелами можуть бути користувачі однієї групи чи користувачі кількох груп. Оскільки на цифровій платформі мережеві ефекти генеруються спільно всіма користувачами незалежно від груп, до яких вони належать, а інтерес до платформи підвищується, насамперед, при збільшенні обсягу взаємодії, якою управляє ця платформа, то важко розрізняти мережеві ефекти. Участь у платформі користувачів і використання ними її можливостей можуть бути важливими тому, що активне оцінювання ними продуктів і послуг разом з інформацією, яку дають дії користувачів (для платформ, що збирають і застосовують великі дані), забезпечує розуміння дій користувача, дозволяє платформі надавати кращі послуги чи додавати специфічні пропозиції. Коли споживачі шукають продукт, то стикаються з витратами на поїздки, витратами на інформацію про ціни, витратами порівнянь характеристик продуктів. Коли постачальники шукають платоспроможного покупця, вони зазнають витрат на поїздки та витрат на комунікаційні витрати про свої продукти. Посередники знижують трансакційні витрати шляхом централізації обміну.