Остання редакція: 2025-11-19
Анотація
Стаття присвячена комплексному аналізу інноваційних технологій реконструкції дитячих садків із використанням надбудови поверхів та оптимізації внутрішнього простору. Розглянуто сучасні підходи до модернізації застарілих дошкільних закладів, зокрема застосування легких конструктивних систем, модульного будівництва, трансформованих планувальних рішень та енергоефективних технологій. Акцентовано увагу на практичних аспектах проєктування, технічному аудиті будівлі, забезпеченні інклюзивності, покращенні мікроклімату та створенні сучасного освітнього середовища. Проаналізовано можливості впровадження цифрових технологій, таких як BIM-моделювання, а також використання екологічних матеріалів та сучасних інженерних рішень. Наведено аргументацію щодо ефективності надбудови поверхів як методу збільшення площ без розширення території, визначено її переваги та обмеження. Окреслено значення грамотної організації реконструкції для сталого розвитку міської інфраструктури, підвищення доступності дошкільної освіти та забезпечення безпечного середовища для дітей.
Ключові слова
Посилання
- ДБН В.2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. – Київ: Мінрегіон України, 2018. – 38 с.
- ДБН В.2.2-4:2018. Заклади дошкільної освіти. – Київ: Мінрегіон України, 2018. – 46 с.
- Тімофєєв В. А. Сучасні підходи до реконструкції будівель закладів освіти. – Київ: НАУ, 2020. – 214 с.
- Жукова Н. П. Архітектурно-планувальні рішення дитячих садків: проблеми та перспективи. – Харків: ХНУБА, 2019. – 167 с.
- Піменов О. М. Легкі сталеві конструкції в реконструкції будівель. – Львів: Вид-во ЛНТУ, 2021. – 192 с.
- Кравчук І. С. Енергоефективні технології модернізації освітніх закладів. – Вінниця: ВНТУ, 2022. – 145 с.