Остання редакція: 2025-11-18
Анотація
У роботі досліджено сутність, структуру та функціональне призначення вулично-дорожньої мережі як фундаментальної основи просторової організації сучасного міста. Проаналізовано класифікацію елементів ВДМ та обґрунтовано критичну необхідність її модернізації на засадах інтеграції принципів сталого розвитку та енергоефективності. Визначено, що суттєве зниження енерговитрат транспортним комплексом досягається завдяки впровадженню інтелектуальних транспортних систем та адаптивного керування світлофорами. Встановлено головну стратегічну тенденцію – перерозподіл простору ВДМ на користь пріоритезації громадського електричного та немоторизованого транспорту для мінімізації загальної енергоємності.
Ключові слова
Посилання
1. Степанчук О.В. Особливості та закономірності руху на вулично-дорожній мережі міста: монографія. Київ: НАУ. С. 408-434.
2. Безлюбченко О.С., Гордієнко С.М., Завальний О.В. Планування міст і транспорт: Навчальний посібник.. Харків: ХНАМГ, 2006. 138 с.
3. Зосименко В.В. Енергозбереження у транспортній галузі: матеріали 77-ї студентської науково-технічної конференції "Тиждень студентської науки", м. Дніпро. С. 305-307.
4. Інформаційні системи і технології в міському просторі : монографія [М. В. Новожилова, А. Л. Литвинов, В. Є. Зайцев та ін.] ; за заг. ред. М. В. Новожилової ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2020. 292 с.
5. ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів. URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3199686959802877315?doc_type=2