КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Енергоефективність в галузях економіки України-2021

Розмір шрифта: 
Надійність дорожніх одягів при ремонті та реконструкції існуючих цементнобетонних покриттів, зруйнованих віброрезонансним методом на слабких основах
Ігор Павлович Гамеляк, Віталій Францевич Райковський

Остання редакція: 2021-11-16

Анотація


      Анотація

     Ремонт та реконструкцію існуючих цементобетонних покриттів жорстких дорожніх одягів має виконуватися за результатами оцінки стану покриття, оцінки їх придатності в якості основи під нові шари і особливо при посиленні асфальтобетонними шарами.

    Впровадження в дорожню галузь сучасних технологій проєктування, будівництва, моніторингу, та експлуатації дорожніх одягу виводить на перший план завдання управління їх станом [1 - 2]. Вирішення цього завдання є надзвичайно важливим як з технічних, так економічних позицій, так як з одного боку якісний і надійний дорожній одяг, здатний заощадити значні кошти, пов'язані з його подальшим утриманням, а з іншого знизити ризик дорожньо-транспортних пригод та забезпечити високий комфорт для учасників дорожнього руху.

     В роботі наведено методику оцінку надійності дорожніх одягів при ремонті та реконструкції існуючих цементобетонних покриттів, зруйнованих віброрезонансним методом на слабких основах за результатами визначення фактичного загального модуля пружності дорожнього одягу, за допомогою статичного та динамічного штампового обладнання та оцінка результатів вимірювання модуля деформації та пружності бетонної основи при різних проходах віброрезонатора для прийняття рішення про метод ремонту. Зроблено висновок, що при слабкій основі віброрезонансний метод непридатний і повинно використовуватися зняття напружень при мінімальній кількості проходів руйнуючого обладнання.

     Abstact

     Repair and reconstruction of existing cement-concrete pavements of rigid pavements should be performed based on the results of the assessment of the condition of the pavement, assessment of their suitability as a basis for new layers and especially when reinforced with asphalt layers.

     The introduction of modern technologies in the road industry of design, construction, monitoring, and operation of road clothing brings to the fore the task of managing their condition [1 - 2]. Solving this problem is extremely important from both technical and economic points of view, as on the one hand high-quality and reliable road clothing can save significant costs associated with its further maintenance, and on the other reduce the risk of accidents and ensure high comfort for road users.

      The paper presents a method for assessing the reliability of pavements in the repair and reconstruction of existing cement concrete coatings destroyed by vibroresonance on weak bases by determining the actual total modulus of elasticity of pavement, using static and dynamic stamping equipment and assessing the results of measuring the modulus of deformation. different passes of the vibrating resonator to decide on the method of repair. It is concluded that with a weak base vibroresonance method is unsuitable and stress relief should be used with a minimum number of passes of destructive equipment.

 

 


Ключові слова


ремонт жорсткого дорожнього одягу; віброрезонансний метод; надійність; модуль деформації; модуль пружності/repair of rigid pavement; vibroresonance method; reliability; deformation modulus; elasticity modulus

Посилання


1. James McDonnell, WisDOT Research and Communication Services Project 0092-05-07, “Guidance,  Parameters, and Recommendations for Rubblized Pavements,” produced through the Wisconsin. Highway Research Program for the Wisconsin Department of Transportation Research Program, 4802.  Sheboygan Ave., Madison, WI 53707.

2. Guidelines for evaluation of existing pavements for hma overlay FHWA/TX-07/0-5123-2.Technical Report: September 2005-August 2006. Р. http://tti.tamu.edu/documents/0-5123-2.pdf.

3. Гамеляк І.П., Даценко В.М. - Забезпечення надійності конструкції дорожнього одягу за несною здатністю при капітальному ремонті та реконструкції. - Автошляховик України, 2015. -  - irbis-nbuv.gov.ua.

4. Гамеляк І.П. Основи забезпечення надійності конструкцій дорожнього одягу: Автореферат дисертації на здобуття  вченого ступеня д-ра техн. наук : 05.22.11 / І.П.Гамеляк; М-во освіти і науки України, Нац. Транспортний ун-т. - Київ,  2005. - 33 с.

5. ДСТУ Б В.2.3-42:2016 Автомобільні дороги. Методи визначення деформаційних характеристик земляного полотна та дорожнього одягу. – 31 с.

6. Дмитриченко М.Ф., Дмитрієв М.М., Гамеляк І.П., Райковський В.Ф., Якименко Я.М. Надійність конструкцій  дорожнього одягу / М.Ф. Дмитриченко, М.М. Дмитрієв, І.П. Гамеляк, В.Ф. Райковський, Я.М. Якименко // - Навч. посібник. К.:НТУ. – 2012. – 206 с.

   


Повний текст: PDF