Остання редакція: 2024-10-06
Анотація
Феномен невизначеності проаналізовано з філософських позицій властивостей знання (особливо в освіті). Обговорюється роль визначення як логічної процедури, що знижує можливий негативізм через невизначеність знання. Розглянуто зв’язок понять невизначеності та складності; стверджується, що складність у деяких ситуаціях може бути підставою невизначеності.
У статті представлені конкретні приклади невизначеностей в освіті. Показано, що невизначеності не слід розглядати як підставу занепокоєності в освіті, що при незначному доопрацюванні успішно працюючих освітніх моделей можна не лише долати ці невизначеності, але і здобувати завдяки такому подоланню нову якість освіти і нові її перспективи.
Annotation. The phenomenon of uncertainty is considered from a philosophical standpoint properties of knowledge (especially in education).
The role of definition as a logical procedure that reduces possible negativism due to the uncertainty of knowledge is discussed. The relationship between the concepts of uncertainty and complexity is considered; it is argued that complexity in some situations can be the basis of uncertainty.
The article presents specific examples of uncertainties in education. It is shown that uncertainties should not be considered as a reason for concern in education, that with minor refinement of successfully working educational models, these uncertainties can be overcome.
Ключові слова
Посилання
1. Barnett R. Imagining the University. International Higher Education. №71. 2013. Р. 6–8.
2. Barnett R. Conditions of Flexibility: Securing a more responsive higher education system. York: The Higher Education Academy, 2014.
3. Peirce C. S. The Collected Papers of Charles Sanders Peirce. Vol. 5. Ed. by C. Hartshorne, & P. Weiss. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1931.