Остання редакція: 2025-11-04
Анотація
У доповіді розглянуто методи підвищення точності навігації повітряних суден шляхом застосування багатопозиційних далекомірних систем (мультилатерації) у поєднанні з інерціальною навігацією та методами ф’южн-даних. Представлено аналіз похибок, характерних для дистанційного вимірювання відстаней, та запропоновано алгоритми коригування на основі розширених та Unscented фільтрів Калмана, частинних фільтрів і адаптивної вагової агрегації. Проведено імітаційні експерименти і польові випробування на макеті системи, що показали покращення позиційної точності в умовах обмеженого прийому GNSS і при наявності мультипутових завад. Обговорено інтеграцію з бортовими INS та можливості використання наземних систем підтримки для зниження похибок у зонах з низьким покриттям супутникових систем. Вказано перспективні напрями подальших досліджень і практичної реалізації запропонованих підходів для підвищення безпеки польотів.