КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2025

Розмір шрифта: 
Використання комплексів CAD у створенні розрахункових схем для аналізу напружено-деформованого стану рам вантажних автомобілів
Вячеслав Олександрович Єлістратов, Олександр Володимирович Павленко

Остання редакція: 2025-05-05

Анотація


Рама вантажного автомобіля є базовою його деталлю, яка сприймає всі навантаження. Для ефективного використання продуктів CAD під час проектування рами необхідним є створення її адекватної розрахункової схеми, яка б ураховувала різноманіття умов руху автомобіля з унікальним розташуванням сил та фізичним змістом джерел їх виникнення. Не врахування вказаних особливостей призводить до появи екстремальних і не правдоподібних розрахункових напружень у певних місцях моделі рами, які типово виникають в місцях різкого перепаду перерізів лонжеронів. Різкі зміни форми і напрямки деформації розрахункового зразка викликають сумніви щодо адекватності моделі, що аналізується. Щоб уникнути цього доцільно штучно накладати певні обмеження на напрямки можливих деформацій. Для цього треба враховувати особливості будови несучої конструкції автомобіля та імовірні ступені її свободи.

Ключові слова


вантажний автомобіль; рама; експлуатація; напружений стан; моделювання; аналіз

Посилання


1. Yelistratov, V. & Pavlenko, O. & Kharkov, O. & Chernenko, S. & Chernysh, A. & Puzyr, R. (2022). Peculiarities of the of Engineering Disciplines Teaching Process Organization Using Three-Dimensional Computer Modeling Methods. IEEE 4th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), pp. 1-5.

 

2. Arimadla, S., & Kumar, P., & Jhansi, P., & Vivek, M., & Susheel, P. (2022). Design and static analysis of heavy vehicle chassis with different alloy materials at different optimum load conditions. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), Vol. 09, Issue 03, pp. 1202-1209.

 

3. Palagiri, D., & Davidson, C., & Vemuluri, R. (2017). Static, dynamic and harmonic analysis of heavy vehicle chassis system. International journal of research in mechanical engineering & technology, Vol. 7, Issue 2, pp. 44-47.

 

4. Siraj, A., & Babu, R., & Reddy, S. (2019). Static analysis of dump truck chassis frame made of composite materials. International Journal of Engineering, Science and Technology, Vol. 11, No. 2, pp. 21-32.

 

5. Singh, N., & Chauhan, H. (2017). Dynamic analysis & shape optimization of electric car chassis. International Journal of Aerospace and Mechanical Engineering, Vol. 4, No. 4, pp. 1-4.

 

6. Khannukar, K., & Kallannavar, V., & Manjunath, Dr. (2015). Dynamic analysis of automotive chassis using FEA. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), Vol. 02 Issue 09, pp. 2164-2170.


Повний текст: PDF