КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2023

Розмір шрифта: 
ДИНАМІЧНІ ПРОЦЕСИ У МЕХАНІЧНІЙ СИСТЕМІ ТРАМВАЯ ПІД ЧАС ЗІТКНЕННЯ З НЕРУХОМОЮ ПЕРЕШКОДОЮ
Євген Валентинович Харченко

Остання редакція: 2023-05-26

Анотація


Розглядається математична модель динамічних процесів, які виникають у механічній системі пʼятисекційного трамвая підчас його зіткнення з нерухомою жорсткою перешкодою. Секції трамвая на розрахунковій схемі подано як тверді тіла з податливими частинами (елементами), що зазнають пружно-пластичного деформування. Такі елементи мають: крайні секції спереду і ззаду транспортного засобу, тобто, у місцях, якими трамвай може ударятися об перешкоду; усі секції – у місцях, якими вони з’єднані з сусідніми секціями. Для деформованих частин секцій застосовано білінійні характеристики пружно-пластичного деформування. Відповідно до розглядуваного сценарію, вважаємо, що перед зіткненням з перешкодою усі секції транспортного засобу рухаються прямолінійно і рівномірно. Розрахунок на ударостійкість полягає у визначенні розмірів ушкоджуваних зон життєвого простору трамвая.
На розрахункових прикладах ілюструється вплив маси трамвая, швидкості його руху перед зіткненням, а також характеристик пружно-пластичного деформування секцій на ударостійкість транспортного засобу.


Ключові слова


багатосекційний трамвай, динамічний процес зіткнення, математичне моделювання, ударостійкість.

Посилання


1. Baykasoglu C, Sunbuloglu E, Bozdag S E, Aruk F, Toprak T & Mugan A (2011) Railroad passenger car collision analysis and modifications for improved crashworthiness, International Journal of Crashworthiness, 16:3, 319-329, DOI: 10.1080/13588265.2011.566475
2. Baykasoglu C, Sunbuloglu E, Bozdag S E, Aruk F, Toprak T & Mugan A (2012) Crash and structural analyses of an aluminium railroad passenger car, International Journal of Crashworthiness, 17:5, 519-528, DOI:10.1080/13588265.2012.690591
3. British Standards Institution. BS EN 15227. Railway Applications. Crashworthiness Requirements for Rail Vehicles. 2022. 4. Hosseini-Tehrani P & Bayat V (2011) Study on crashworthiness of wagon's frame under frontal impact, International Journal of Crashworthiness, 16:1, 25-39, DOI: 10.1080/13588265.2010.499698 5. Саймондс П. С. Динамика неупругих конструкцій. М.: Мир. 1982. 224 р. [Dynamics of nonelastic constructions. Moskow. Mir].
6. Sobolevska M. & Telychko I. Passive safety of high-speed passenger trains at accident collisions on 1520 mm gauge railways. Transport problems. 2017;12(1):51-62. Doi:10.20858/tp.201712.1.5 7. Xue X, Smith R A & Schmid F (2005) Analysis of crush behaviours of a rail cab car and structural modifications for improved crashworthiness, International Journal of Crashworthiness, 10:2, 125-136, DOI:10.1533/ijcr.2005.0332 8. Zhu T, Xiao S-N, Hu G-Z, Yang G-W, Yang C. Crashworthiness analysis of the structure of metro vehicles constructed from typical materials and the lumped parameter model of frontal impact. Transport. 2019;34(1):75–88. doi:10.3846/transport.2019.7552


Повний текст: PDF