КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2024)

Розмір шрифта: 
Формування дослідницьких навичок у студентів некомп'ютерних спеціальностей під час вивчення сучасних інформаційних технологій у ЗВО
Дмитро Борисович Мехед, Катерина Миколаївна Мехед, Олександр Петрович Дрозд

Остання редакція: 2024-06-18

Анотація


У статті досліджується значущість вивчення сучасних інформаційних технологій для формування дослідницьких навичок у студентів некомп'ютерних спеціальностей. Розглянуто основні аспекти впровадження ІТ-інструментів у освітній процес та їх вплив на розвиток аналітичного мислення, умінь працювати з великими обсягами інформації та навичок самостійного дослідження. Наведено приклади використання програмного забезпечення для аналізу даних, віртуальних лабораторій та інших цифрових інструментів у різних галузях знань. Підкреслюється, що інтеграція інформаційних технологій у навчання сприяє підвищенню мотивації студентів, покращенню якості освіти та підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних адаптуватися до сучасних вимог ринку праці. Окремо акцентується увага на необхідності постійного оновлення навчальних програм і професійного розвитку викладачів для ефективного впровадження ІТ у освітній процес.

 

"Developing Research Skills in Non-Computer Science Students During the Study of Modern Information Technologies in Higher Education Students"


Abstract. The article explores the significance of studying modern information technologies for the development of research skills in students of non-computer science majors. The main aspects of implementing IT tools in the educational process and their impact on the development of analytical thinking, the ability to work with large volumes of information, and independent research skills are examined. Examples of using software for data analysis, virtual laboratories, and other digital tools in various fields of knowledge are provided. It is emphasized that the integration of information technologies into education promotes increased student motivation, improves the quality of education, and prepares highly qualified specialists capable of adapting to the modern labor market demands. Special attention is given to the necessity of constantly updating curricula and the professional development of teachers for the effective implementation of IT in the educational process.


Ключові слова


Інформаційні технології, дослідницькі навички, освітній процес, цифрові інструменти, підвищення мотивації, якість освіти, навчальні програми.

Посилання


Триус Ю.В. Система формування інформаційної культури як важлива складова професійної підготовки фахівців нової генерації / Ю.В. Триус // Розвиток особистості в полікультурному освітньому просторі. Збірка матеріалів Міжнародного конгресу. – ІV Слов'янські педагогічні читання. – Черкаси: Вид-во ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2005. – 338 с.


Методичні рекомендації щодо виконання та оформлення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти освітніх ступенів «бакалавр» і «магістр» Національного університету «Чернігівська політехніка» [Електронний ресурс]. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://stu.cn.ua/wp-content/uploads/2021/03/p-mr-kvalrob.pdf.Магістерська робота [Електронний ресурс]. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%B3%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0.


Мехед Д. Б. Визначення рівня понятійного мислення школярів при вивченні природничо-математичних дисциплін у класах різних профілів / Д. Б. Мехед, О. Б.Мехед, В. О Скребець // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 56. – Херсон : Вид-во ХДУ, 2010. – С. 72 -75.


Мехед К. М. Гейміфікація навчання майбутніх ІТ-фахівців як сучасний освітній тренд. / К. М. Мехед, Л. Г. Філон // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. - Чернігів, 2020. - Вип. 11 (167). - С. 105–14.


Третяк О. П. Організація самостійної роботи студентів за допомогою хмарної технології збереження інформації (хмара Google) / О. П.Третяк, О. Б.Мехед, Н. В. Тюпіна // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – Київ-Вінниця, 2015. - №43. – С. 14 – 16.


Мехед Д. Б. Роль інформаційно-комцнікаційних технологій у мотивації навчальної діяльності студентів / Д. Б.Мехед, О. Б.Мехед, А. Л. Швидкий // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Збірник наукових праць. – Випуск 31 / Редкол.: І. А. Зязюн та ін. – Київ-Вінниця : ТОВ: фірма „Планер”, 2012. – С. 417 – 422.


Швидкий А. Л. Особливості впровадження інформаційних технологій у навчальний процесс (психологічний аспект) / А. Л. Швидкий, Д. Б.Мехед, О. Б.Мехед, // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 61. Херсон : ХДУ, 2012. – С. 401- 406


Повний текст: PDF