КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2024)

Розмір шрифта: 
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ У НАВЧАЛЬНИХ ПОСІБНИКАХ ЯК ЕЛЕМЕНТ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ БАКАЛАВРА МАТЕМАТИКИ
Мар’яна Михайлівна Ковтонюк

Остання редакція: 2024-06-17

Анотація


У роботі розглядається використання засобів візуалізації у навчальних посібниках як можливість формування  математичної  культури  бакалавра  математики,  розвитку  мови,  мислення,  системи математичних  знань  і  умінь,  розвитку  здатності  до  самоосвіти.  Наведено  приклади  використання візуалізації (таблиці, термінологічні словники, графіки, діаграми, ментальні карти, інтелект-карти) в авторських навчальних посібниках і практикумах.

 

Visualization in Textbooks as an Element of Forming the Mathematical Culture of a Mathematics Bachelor's Degree Student

Abstract

The work considers the use of visualization tools in textbooks as an opportunity to form the mathematical culture of a bachelor of mathematics, to develop language, thinking, the system of mathematical knowledge and  skills,  and  to  develop  the  ability  to  self-educate.  Examples  of  the  use  of  visualization  (tables, terminological dictionaries, graphs, diagrams, mind maps, intelligence maps) in the author's training manuals and workshops are given.



Ключові слова


освітній простір бакалавра математики;навчальний цифровий посібник з математичних дисциплін для закладів вищої освіти;візуалізація навчального контенту;математична культура бакалавра математики; educational space of the bachelor of mathematics

Посилання


1. Безуглий  Д.  Візуалізація  як  сучасна  стратегія  навчання.  Фізико-математична  освіта.  2014, Випуск 1(2). С.5-11.

 

2. Друшляк  М.Г.,  Шамоня  В.Г.  Засоби  формування  візуально-інформаційної  культури майбутнього учителя математики та інформатики. Фізико-математична освіта. 2021, Випуск 5(31). С.28-35.

 3. Коваль  Т.І.,  Бесклінська  О.П.  Використання  засобів  візуалізації  для  створення  електронних освітніх  ресурсів  у  процесі  навчання  математичних  дисциплін  у  закладах  вищої  освіти. Інформаційні технології та засоби навчання. 2020. 77(3). С.145-161.

4. Семеніхіна  О.,  Юрченко  А.  Професійна  готовність  використовувати  засоби комп’ютерної  візуалізації  у  роботі  вчителя:  теоретичний  аспект.  Наукові  записки. Випуск  11.  Серія:  Проблеми  методики  фізико-  математичної  і  технологічної  освіти. Частина 4. Кропивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017.  С. 43-46.

5. Ковтонюк М. М.,  Клімішина А. Я.,  Леонова І. М.,  Соя О. М.  Практикум  з  диференціального числення функції багатьох змінних : навч. посіб. для студентів СВО Бакалавр спеціальностей Математика та 014 Середня освіта (Математика) [Електронне мережне наукове видання]. Вінниця: ВНТУ, 2023. 251 с. URL: https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/book/812.

6. Semenikhina O.V., Drushlyak M.G.  Organization of Experimental Computing in Geogebra 5.0 in Solving Problems of Probability Theory. European Journal of Contemporary Education. 2015. V. 11(1).  P. 82-90.

7. Ковтонюк М. М.,  Клімішина А. Я.,  Леонова І. М.  Практикум  з  диференціального  числення функції  однієї  змінної  :  навч.  посіб.  для  студентів  СВО  Бакалавр  спеціальностей  111 Математика  та  014  Середня  освіта  (Математика)  [Електронне  мережне  наукове  видання]. Вінниця: ВНТУ, 2022. 380 с. URL: https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/book/731.


Повний текст: PDF