Остання редакція: 2024-06-17
Анотація
У роботі розглядається використання засобів візуалізації у навчальних посібниках як можливість формування математичної культури бакалавра математики, розвитку мови, мислення, системи математичних знань і умінь, розвитку здатності до самоосвіти. Наведено приклади використання візуалізації (таблиці, термінологічні словники, графіки, діаграми, ментальні карти, інтелект-карти) в авторських навчальних посібниках і практикумах.
Visualization in Textbooks as an Element of Forming the Mathematical Culture of a Mathematics Bachelor's Degree Student
Abstract
The work considers the use of visualization tools in textbooks as an opportunity to form the mathematical culture of a bachelor of mathematics, to develop language, thinking, the system of mathematical knowledge and skills, and to develop the ability to self-educate. Examples of the use of visualization (tables, terminological dictionaries, graphs, diagrams, mind maps, intelligence maps) in the author's training manuals and workshops are given.
Ключові слова
Посилання
1. Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання. Фізико-математична освіта. 2014, Випуск 1(2). С.5-11.
2. Друшляк М.Г., Шамоня В.Г. Засоби формування візуально-інформаційної культури майбутнього учителя математики та інформатики. Фізико-математична освіта. 2021, Випуск 5(31). С.28-35.
3. Коваль Т.І., Бесклінська О.П. Використання засобів візуалізації для створення електронних освітніх ресурсів у процесі навчання математичних дисциплін у закладах вищої освіти. Інформаційні технології та засоби навчання. 2020. 77(3). С.145-161.
4. Семеніхіна О., Юрченко А. Професійна готовність використовувати засоби комп’ютерної візуалізації у роботі вчителя: теоретичний аспект. Наукові записки. Випуск 11. Серія: Проблеми методики фізико- математичної і технологічної освіти. Частина 4. Кропивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. С. 43-46.
5. Ковтонюк М. М., Клімішина А. Я., Леонова І. М., Соя О. М. Практикум з диференціального числення функції багатьох змінних : навч. посіб. для студентів СВО Бакалавр спеціальностей Математика та 014 Середня освіта (Математика) [Електронне мережне наукове видання]. Вінниця: ВНТУ, 2023. 251 с. URL: https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/book/812.
6. Semenikhina O.V., Drushlyak M.G. Organization of Experimental Computing in Geogebra 5.0 in Solving Problems of Probability Theory. European Journal of Contemporary Education. 2015. V. 11(1). P. 82-90.
7. Ковтонюк М. М., Клімішина А. Я., Леонова І. М. Практикум з диференціального числення функції однієї змінної : навч. посіб. для студентів СВО Бакалавр спеціальностей 111 Математика та 014 Середня освіта (Математика) [Електронне мережне наукове видання]. Вінниця: ВНТУ, 2022. 380 с. URL: https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/book/731.