КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2024)

Розмір шрифта: 
ВІЗУАЛЬНЕ МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОФЕСІЙНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ
Світлана Анатоліївна Кирилащук, Злата Василівна Бондаренко, Віталій Іванович Клочко

Остання редакція: 2024-06-12

Анотація


У роботі розглянуто проблеми проектування технології візуалізації математичного моделювання у навчанні курсу вищої математики студентами інженерних спеціальностей. Виокремлено основні складові моделі технології візуального навчання: формування базових навчальних елементів; моделі зображень об'єктів навчання; підвищення якості аналітичної підготовки студентів, формування в них знань, умінь і навичок використання науково-методичного апарату. Особливість рекомендованої педагогічної технології полягає в тому, що в ході її використання поряд з візуалізацією використовуються сучасні інформаційні технології.

 

VISUAL MATHEMATICAL MODELING IN THE PROFESSIONAL INFORMATION SPACE

Abstract

The paper considers the problems of designing a technology for visualizing mathematical modeling in teaching higher mathematics to students of engineering specialties. The main components of the model of visual learning technology are highlighted: formation of basic educational elements; models of images of learning objects; improving the quality of analytical training of students, forming their knowledge, skills and abilities to use the scientific and methodological apparatus. The peculiarity of the recommended pedagogical technology is that in the course of its use, along with visualization, modern information technologies are used.


Ключові слова


математичне моделювання; візуалізація; нелінійні кола;mathematical modeling; visualization; nonlinear circles

Посилання


1.Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2014. – № 1 (2). – С. 5-11.


2.Губаль Г. М. Анiмацiя в математичних текстах на мовi Latex / Г. М. Губаль // Комп’ютерноiнтегрованi технологiї: освiта, наука, виробництво, вип. 11, 2013, Луцьк, С. 11 – 15

 3.Психологія: Підручник / Ю.Л.Трофімов, В.В.Рибалка, П.А. Гончарук та ін.; за ред. Ю.Л.Трофімова. – К.: Либідь, 1999. – 558 с.
 4.Рамський Ю. С. Про роль математики і деякі тенденції розвитку математичної освіти в інформаційному суспільстві / Ю. С. Рамський, К. І. Рамська // Науковий часопис НПУ імені  М. П. Драгоманова. – Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. Наукових  праць / Редрада. – К. : НПУ імені . П. Драгоманова, 2008. – № 6 (13). – С. 12–16.
 5.Семеніхіна О. В. Теорія і практика формування професійної готовності майбутніх учителів математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. – Суми, 2017. – 480 с.
 6.Sacha, D., Sedlmair, M., Zhang, L., Lee, J.A., Weiskopf, D., North, S., Keim, D.: HumanCentered Machine Learning Through Interactive Visualization: Review and Open Challenges. In: ESANN 2016 proceedings, European Symposium on Artificial Neural Networks, Computational Intelligence and Machine Learning, pp. 641–646. i6doc.com publ, Bruges, Belgium (2016).

Повний текст: PDF