КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2024)

Розмір шрифта: 
ЕВОЛЮЦІЯ ЦИФРОВИХ НАВИЧОК ВИКЛАДАЧІВ МАТЕМАТИКИ У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ УКРАЇНИ
Світлана Дімова Дімітрова-Бурлаєнко, Наталія Петрівна Гиря, Вячеслав Миколайович Бурлаєнко

Остання редакція: 2024-04-30

Анотація


Розвиток цифрових навичок у сучасних педагогів є ключовим для покращення якості освіти та підготовки студентів до цифрової ери. У статті розглядаються основні виклики, з якими стикаються викладачі, такі як недостатня готовність до використання цифрових технологій та опір до них. Особлива увага приділяється розвитку цифрових компетентностей викладачів математики у технічному університеті та адаптації традиційних методів навчання до цифрових технологій. Запропоновані рішення включають систему постійного навчання, створення стимулів та підтримки для викладачів з метою сприяння їх активної участі в цифровому освітньому процесі. Впровадження цифрових ініціатив у навчання математики сприяє покращенню якості освіти та розвитку ключових навичок студентів, необхідних у сучасному світі.

 

EVOLUTION OF DIGITAL SKILLS MATHEMATICS INSTRUCTORS IN A TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE


Abstract

Developing digital skills in modern educators is crucial for improving education quality and preparing students for the digital age. The article explores challenges such as educators' lack of readiness and resistance to digital technologies. Special focus is on enhancing digital competencies among mathematics educators in a technical university, adapting traditional teaching methods to digital technologies. Proposed solutions include continuous learning systems, incentives, and support mechanisms to foster educators' active participation in digital education. Implementing digital initiatives in mathematics education enhances education quality and develops essential student skills for the modern world.


Ключові слова


розвиток цифрових навичок; цифрові компетентності; сучасні викладачі математики; цифрові технології в освітньому процесі; цифрові ініціативи в навчанні.

Посилання


  1. Н. Гиря, С. Дімітрова. Лекція-презентація як сучасна форма викладання природничих дисциплін. Mіжнар. наук.-метод. інтернет-конф. «Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності». – Вінница, 2020.
  2. Кіяновська Н. М. Розвиток ІКТ-компетентності викладачів вищої математики в технічних ВНЗ України / Н. М. Кіяновська // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 35, вип. 3. - С. 1-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_35_3_3
  3. Кhoruzha L., Proshkin V. Distance learning: on the way to developing a new didactic model of university education. Innovative educational technologies, tools and methods for e-learning. 2020. Vol. 12. PP. 171–183.
  4. Поясок Т. Б. Інтерактивний навчальний посібник «Сучасні технології освітнього процесу»: навчальний посібник / Т. Б. Поясок, О. І. Беспарточна, О. В. Костенко. – Кременчук : ПП Щербатих О. В., 2020. – 228 с.
  5. С.Д. Дімітрова-Бурлаєнко. Креативне освітнє середовище як чинник формування готовності студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності у професійній діяльності. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. – Дніпро., 2018. – 1(15), - С. 102-107.
  6. Svetlana Dimitrova, Nataliya Girya. Distance learning as a prerequisite for the development of students' creative competencies. Vedecký medzinárodný recenzovaný zborník // OSV ÚJSŠ Technická univerzita v Košiciach, 2021, 226-233pp. ISBN: 978-80-553-3959-7.
  7. Svetlana Dimitrova, Vyacheslav Burlayenko, Nataliya Girya. Forming the digital competencies in mathematics education at the technical university. Rozmanitosť zručností postmodernej spoločnosti // OSV ÚJSŠ Technická univerzita v Košiciach, 2022, 124-134 pp., ISBN 978-80-553-4116-3.

Повний текст: PDF