КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2022)

Розмір шрифта: 
Відображення деяких понять числового моделювання у курсі вищої математики
Світлана Анатоліївна Кирилащук, Злата Василівна Бондаренко, Віталій Іванович Клочко

Остання редакція: 2022-06-05

Анотація


У статті досліджено проблему оволодіння навичками числового моделювання студентами інженерних спеціальностей під час вивчення курсу вищої математики. Використовуючи СКМ, студент може абстрагуватися від технічних деталей програмування, особливостей операційної системи та зосередити увагу на аналізі числових методів, особливостях таких понять, як обумовленість задачі, стійкість методу, оцінка результатів розрахунків.

 

Display of some concepts of numerical modeling in the course of higher mathematics

Abstract

The article investigates the problem of mastering the skills of numerical modeling by students of engineering specialties while studying the course of higher mathematics. Using SCM, the student can abstract from technical details of programming, features of operational system and to concentrate attention on the analysis of numerical methods, features of such concepts as conditionality of a problem(task), stability of a method, an estimation of results of calculations.



Ключові слова


числове моделювання; вища математика; стійкість; оцінювання результатів;numerical modeling; higher mathematics; stability, evaluation of calculation results

Посилання


  1. Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання інформатики / Сергій Анатолійович Раков ; Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2005. – 516 с.
  2. Рамський Ю. С. Про роль математики і деякі тенденції розвитку математичної освіти в інформаційному суспільстві / Ю. С. Рамський, К. І. Рамська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наукових праць / Редрада. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – № 6 (13). – С. 12–16.
  3. Михалевич В.М. Maple. Комп’ютерна підтримка курсу вищої математики в технічному вузі. Ч. 1. Лінійна й векторна алгебра. Аналітична геометрія. Навч. посібник / В.М. Михалевич. – Вінниця: ВНТУ, 2004. – 111 с.
  4. 4. Alpers, B. (2014), A Mathematics Curriculum for a Practice-oriented Study Course in Mechanical Engineering, Aalen University, Aalen (download at http://sefi.htw-aalen.de).

5. Developing 21st Century Competencies in the Mathematics ClassroomYearbook 2016, Association of Mathematics Educators, Edited by: Pee ChoonToh (NTU, Singapore), Berinderjeet Kaur (NTU, Singapore)

6. Ministry of Education, Singapore (2010). MOE to enhance learning of 21st century competencies and strengthen art, music and physical education. Available at: www.moe.gov.sg

7. Partnership for 21st Century Learning, 2016. Framework for 21st Century Learning. Available at: www.p21.org.

8. PISA 2009 assessment framework – key competencies in reading, mathematics and science © OECD 2009

9. Turner,R., (2010) Exploring mathematical competencies. Available at: http://research.acer.edu.au/resdev/vol24/iss24/5

10. Бондаренко З. В. Розвиток математичної компоненти інженерно-професійних здібностей студентів ЗВТО / З. В.Бондаренко, В. І. Клочко, С. А. Кирилащук / Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини., 2019.-№2.- С.54- 61. http://znp.udpu.edu.ua/article/viewFile/168370/168154

11. Кирилащук С.А. Стратегія навчання вищої математики з метою розвитку інженерного мислення студентів / В. І. Клочко, С. А. Кирилащук/ Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : зб. наук. пр. – 2012. – № 14. – С. 96-101.

12. Освіта в Європі у 2020-2030 роках. Прогноз. Точка доступу – http://www/pontydysgu.org/2010/01/crowdsourcingthe-turopeanforesight-study- your=chance-to-be-an-expert/


Повний текст: PDF