КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2022)

Розмір шрифта: 
ТАНГРАМ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ
Катерина Грижинку, Діана Христіна, Віктор Вікторович Хом'юк

Остання редакція: 2022-05-14

Анотація


В роботі подано різні підходи до трактування Танграму, історії його походження, сфери використання, впливу на розвиток логіко-математичної компетентності учнів.

Проаналізовано літературні дослідження, в яких розглядаються різні аспекти функціонування головоломки Танграм, внаслідок використання якої учні вчиться аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об’єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель, а найголовніше – логічно мислити.

Досліджено місце та значення  процесу складання за схемами, що сприяє розвитку посидючості, уваги, уяви, логічного мислення школярів, допомагає їм створювати ціле з частин і передбачати результат своєї діяльності.

The paper presents different approaches to the interpretation of Tangram, the history of its origin, scope, influence on the development of logical and mathematical competence of students.

Literary studies are analyzed, which consider various aspects of the functioning of the Tangram puzzle, as a result of which students learn to analyze images, highlight geometric shapes, visually break the whole object into parts, and vice versa - to make a given model, and most importantly - think logically .

The place and significance of the process of assembling according to the schemes, which promotes the development of perseverance, attention, imagination, logical thinking of students, helps them to create a whole from parts and predict the outcome of their activities.



Ключові слова


головоломка; гра; логіко-математична компетентність; розвиток; Танграм; учні; фігура; форма; puzzl; game; logical and mathematical competence; development; Tangram; figure; shape

Посилання


1. Хом’юк В. В. Розвиваючі логічні завдання з вищої математики  як інструмент реалізації моніторингу навчальних досягнень майбутніх інженерів / В. В. Хом’юк, І.В.Хом’юк // Теоретико-методичні основи розвитку освіти і управління навчальними закладами : матеріали І Всеукраїнської науково-методичної веб-конференції (23 грудня 2015 року, м. Херсон) : в 2 ч. / за ред. Кузьменка В.В., Слюсаренко Н.В. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. – Ч. ІІ. – С.169 – 173.

2. Хом’юк В.В. Шкільна математична освіта в Україні та за кордоном в контексті формування математичної компетентності майбутніх інженерів / В.В.Хом’юк // Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка // За заг. ред. Ломаковича А.М., Бенери В.Є. –  Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2017. – Вип. 8. –  С.183–191.

3. Ботерманс Джек. Світ ігор: їх походження та історія, як у них грати та як їх зробити (переклад Weld vol spelletjes) / Ботерманс Джек та ін. –   Нью-Йорк: Факти у справі, 1989.

4. Анно Міцумаса. Ігри з математики Анно (три томи) / Анно Міцумаса. –  Нью-Йорк: Philomel Books, 1987.

5. https://chess-progress.ru/uk/kazualnye/lisa-iz-geometricheskih-figur-tangram-tangram-shemy-i-figury.html.

 6. Слокум Джеррі. Головоломки старого та нового: як їх скласти та вирішити / Слокум Джеррі та ін. –  Де Меерн, Нідерланди: Міжнародне пленарне видання (Європа); Амстердам, Нідерланди: ADM International; Сіетл: Поширення Університету Вашингтона, 1986.

7. Daniel Picon: Tangram. Spielen – denken – lernen. Mehr als 1000 Aufgaben und Lösungen; 2004.

8. Мануальні дії в освітньому просторі з TANGRAM і LEGO : збірник вправ / укл. Г. М. Бондар. – Суми: НВВ СОІППО, 2020. – 78 с.


Повний текст: PDF