КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2020)

Розмір шрифта: 
ВСТАНОВЛЕННЯ І ЗАСВОЄННЯ ЗВ’ЯЗКІВ МІЖ СТРУКТУРНИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ МАТЕМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Ірина Володимирівна Хом'юк, Уляна Валеріївна Крисько

Остання редакція: 2020-05-14

Анотація


У статті досліджено міжпредметні зв’язки на уроках математики як засобу розвитку інтегративного мислення учнів. Визначено функції (освітня, розвиваюча, виховна, конструктивна) міжпредметних зв’язків у навчальному процесі початкової школи. Аргументується необхідність різнобічного застосування міжпредметних зв’язків, що сприяє цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення учня до пізнавального процесу. Розглядається один із шляхів реалізації міжпредметних зв’язків на уроках математики – розв’язування прикладних задач.

 

The article explores the theoretical aspects of cross-curricular communication in mathematics lessons as a means of developing students' integrative thinking. The author defines the functions (educational, educational, educational, constructive) of cross-curricular relations in the elementary school educational process. There is a need for versatile application between subject relations, which contributes to the holistic perception of the educational material, the formation of systemic thinking, the positive emotional attitude of the student to the cognitive process. One of the ways to make cross-curricular connections in math lessons is to solve application problems.


Ключові слова


інтеграція навчання; математика; молодші школярі; міжпредметні зв'язки; прикладні задачі; integration of learning; mathematics; younger schoolchildren; cross-curricular relations; applied problems.

Посилання


1. Бiлий Ю.О. Пiдвищення ефективностi застосування екранiзацiї врахуванням психофiзiологiчних умов сприймання зорової наочності // Пiдвищення ефективностi використання технiчних засобiв навчання / Ю.О. Білий, Т.М. Біла, А.М. Нігрєєв. – К.: КДПI, 1981. – С. 23 – 30.

2. Богданович В.М. Методика викладання математики в початкових класах: навч. посіб. / В.М. Богданович, Л.В. Коваль, С.О. Скворцова. – 3-ге вид., перероб. і допов. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. –
336 c.

3.  Бевз В. Г. Міжпредметні зв’язки як необхідний елемент предметної системи навчання / В. Г. Бевз // Математика в школі. – 2003. – № 6. – С. 11–15.

4. Хом’юк І. В. Математичне моделювання в контексті здійснення міжпредметних зв’язків курсу вищої математики у ВНЗ / В. В. Хом’юк, І. В. Хом’юк // Збірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». – Суми : Сумський держ. педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2017. – Вип. 2(10). – С. 43–50.

5.  Савченко О. Я. Міжпредметні зв’язки як ресурс реалізації компетентнісного підходу на уроках літературного читання / О. Я. Савченко // Український педагогічний журнал. – 2017. – № 2. – С. 48–57.

6. Хом’юк І. В. Методичні аспекти реалізації міжпредметних зв’язків на уроках  математики в початковій школі / І. В. Хом’юк, Н.Ю.Родюк, В.В.Хом’юк // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, 2020. – №  61 . – С.68-73.

7. Хом’юк І. В. Шляхи формування пізнавальної самостійності молодших школярів на уроках математики / І. В. Хом’юк, Н.Ю.Родюк, В.В.Хом’юк // ІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти». – Науковий журнал «Молодий вчений», 2019. – № 5.2 (69.2). – С.166-170.

Повний текст: PDF