КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ. ВИХОВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ СУЧАСНОЇ МОЛОДІ
Владислав Ігорович Комар

Остання редакція: 2025-06-17

Анотація


У тезі висвітлено значення інформаційних технологій у сучасному освітньому процесі та їхню роль у вихованні інформаційної культури молоді. Розглянуто зміст поняття «інформаційна культура», її складники та умови формування. На основі аналізу сучасних досліджень охарактеризовано педагогічні технології, що сприяють розвитку інформаційної грамотності, критичного мислення та безпечної поведінки в інформаційному середовищі. Зроблено висновок про необхідність комплексного підходу до цифрової освіти, яка повинна базуватися як на технічних, так і на гуманітарних складниках.

Ключові слова


інформаційна культура, інформаційні технології, цифрова освіта, критичне мислення, молодь, цифровізація, медіаграмотність, інформаційна безпека, information culture, information technologies, digital education, critical thinking, youth, digitalization

Посилання


Дембіцька, С., & Кобилянський, О. (2023). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007.
Кузьменко, О., Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2022). Інноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 7(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007.
Замора, Я. П., & Бурега, Н. В. (2022). Компоненти формування інформаційної культури у студентів. Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання:
досвід, тенденції, перспективи» (28 квітня 2022 р.) Тернопіль, Україна, 16–17.
URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730407/1/Збірник%20тез_28%20квітня%202022%20р..pdf.
Карплюк, С. О. (2019). Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі// Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р.; за ред. В. Г. Кременя, О. І. Ляшенка; укл. А. В. Яцишин, О. М. Соколюк. (С. 188–197). Київ.
Коневщинська, О. Е. (2005). Ціннісно-орієнтаційний потенціал засобів масової інформації та проблеми сучасної інформаційної культури. Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна, 19, 1, 356–360. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/departments/pedagogika/periodic/visnyk/19_1/47_konevshchynska.pdf.
Мястковська, М., Кобилянська, І., & Кисюк, Д. (2021). Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Педагогіка безпеки, 6(1-2), 21–26. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026.
Шехавцов, М. О. (2021). Формування інформаційної культури студентської молоді в умовах інформаційно-гібридної війни: дис. … д-ра філософії. Старобільськ.
Abdumalikov, A. A. (2017). Formation of youth information culture. Theoretical & Applied Science, 55(11), 277–280. URL: https://doi.org/10.15863/tas.2017.11.55.36.
Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Kuzimenko, O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.
Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43.
Dembitska S., Kobylianska I., & Kuzimenko O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.
Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Rysynets, N., & Kovtonyuk, M. (2022). Information technology for organization of the ascerting stage of pedagogical experiment. Modern Science–Moderni veda, 2, 157-165.
Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Nahorniak, S., Puhach, V., & Tatarchuk, V. (2025). Usage of Artificial Intelligence for the Individualization of Learning in the Institutions of Higher Education. In: Auer, M. E., Rüütmann, T. (eds) Futureproofing Engineering Education for Global Responsibility. ICL 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1260. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-85652-5_21.
Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.
Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21.
Myrzakhmetova, А. Zh., Khlebnikov, I. D., Rezvushkina, Т. А., & Karaseva, N. V. (2022). Regulatory framework for the formation of information culture of modern Kazakhstan youth. Вісник Карагандинського університету. Серія: Історія. Філософія, 3(99), 114-127. URL: https://history-philosophy-vestnik.buketov.edu.kz/index.php/history-philosophy-vestnik/article/view/536/468.
Lomachinska, I., & Lomachinskyi, B. (2021). The role of information culture in the university knowledge management system. Educological discourse, 32(1), 1–19. URL: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.1.
Puhach, S., Dembitska, S., & Kobylianskyi, O. (2022). Improvement of professional training of technical specialists according to requirements of integration methodological approach. Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка», 3(111), 14-23.


Повний текст: PDF