КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
CRM ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ КЛІЄНТСЬКОЮ БАЗОЮ
Еліза Юріївна Войтко

Остання редакція: 2025-06-10

Анотація


У дослідженні розглянуто роль систем управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) у підвищенні ефективності управління клієнтською базою підприємства. Акцент зроблено на можливостях CRM для аналізу поведінки клієнтів, персоналізації взаємодії, автоматизації бізнес-процесів і прийняття стратегічних рішень. Автор підкреслює значення інтеграції CRM у загальну систему управління підприємством та доводить її позитивний вплив на підвищення лояльності клієнтів і збільшення прибутковості.

CRM AS A TOOL FOR INCREASING THE EFFICIENCY OF CUSTOMER BASE MANAGEMENT

Abstract:
The article explores the role of Customer Relationship Management (CRM) systems in improving the efficiency of customer base management. It emphasizes the capabilities of CRM in analyzing customer behavior, personalizing interactions, automating business processes, and supporting strategic decision-making. The author highlights the importance of integrating CRM into the overall enterprise management system and demonstrates its positive impact on customer loyalty and profitability.


Ключові слова


CRM, управління клієнтами, клієнтська база, ефективність, бізнес-процеси.

Посилання


1. Гордеєва-Герасимова, Л. (2022). Впровадження CRM-системи на підприємстві. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, (6(2)), 115–118. URL:  https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/812 (дата звернення 21.05.2025)

2.  Оксамитна, Л., & Пряха, Р. (2023). Підходи до оцінки ефективності CRM-систем. Управління розвитком складних систем, (54), 30–39.  URL:https://mdcs.knuba.edu.ua/article/view/287064 (дата звернення 23.05.2025)

3.  Прощенко, А. (2024). Оцінка ефективності впровадження CRM-систем у діяльність підприємств малого бізнесу. Via Economica, (4). URL: https://journals.rshu.rivne.ua/index.php/viaeconomica/article/view/127(дата звернення 24.05.2025)

4.  Петецкі, І., Крикавський, Є., Гладій, У., & Черкес, Р. (2023). Актуальність впровадження CRM-систем на підприємствах. Академічні візії, (18). URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/298(дата звернення 25.05.2025)

5.  Янчук, Т., & Боєнко, О. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство, (48).URL:https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2269 (дата звернення 27.05.2025)

6.  Підгора, Є. О., Латишева, О. В., & Мілявський, М. Ю. (2018). Сучасні клієнтоорієнтовані ІТ-технології "CRM-системи": суть і доцільність їх впровадження на підприємствах. Науковий вісник НАВС, (06/2), 28–32. URL: https://elar.naiau.kiev.ua/items/f29e4c7e-26f5-4427-a232-c9c565d50143(дата звернення 29.05.2025)

7.  Григорук, П. М. (2024). Сучасні тенденції розвитку інформаційної економіки в Україні: CRM-системи в управлінні клієнтською базою. Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції, 128–130.URL:https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/10/zbirnyk-tez_2024_robocha-versiia3.pdf#page=128(дата звернення 30.05.2025)

8. Петренко, Л. М. (2025). Інноваційні підходи до управління клієнтською базою за допомогою CRM. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки, (3), 488–490.URL:https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2025/03/SCIENCE-IN-THE-MODERN-WORLD-INNOVATIONS-AND-CHALLENGES-20-22.03.25.pdf#page=488 (дата звернення 31.05.2025)

Повний текст: PDF