КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ФІШИНГ ЯК СОЦІАЛЬНЕ ЯВИЩЕ: ВПЛИВ ПАНДЕМІЙ ТА ВОЄННИХ КОНФЛІКТІВ НА ЗРОСТАННЯ АТАК
Назарій Валерійович Соловйов

Остання редакція: 2025-06-03

Анотація


У роботі досліджено фішинг як соціальне явише, що посилюється під час пандемій і воєн. Розглянуто вплив COVID-19 і війни в Україні на активність, роль психологічних маніпуляцій і засоби протидії, зокрема ШІ та кіберграмотність.

PHISHING AS A SOCIAL PHENOMENON: THE IMPACT OF PANDEMICS AND MILITARY CONFLICTS ON THE GROWTH OF ATTACKS

Abstract:

The paper explores phishing as a social phenomenon intensified by pandemics and war. It analyzes the impact of COVID-19 and the war in Ukraine, the role of psychological manipulation, and countermeasures such as AI and cyber literacy.



Ключові слова


фішинг; кібератаки; соціально-психологічні маніпуляції; пандемія COVID-19; воєнні конфлікти; штучний інтелект; кіберграмотність.

Посилання


Al‐Qahtani A. F. The COVID‐19 scamdemic: A survey of phishing attacks and their countermeasures during COVID‐19 [Електронний ресурс] / Ali F. Al‐Qahtani, Stefano Cresci // IET Information Security. – 2022. – С. 324–325. – Режим доступу: https://doi.org/10.1049/ise2.12073 (дата звернення: 05.05.2025).


Fyshchuk I. Managing cyberattacks in wartime: The case of Ukraine [Електронний ресурс] / Iryna Fyshchuk, Mette Strange Noesgaard, Jeppe Agger Nielsen // Public Administration Review. – 2024. – С. 619–627. – Режим доступу: https://doi.org/10.1111/puar.13895 (дата звернення: 05.05.2025).


Montañez R. Human Cognition Through the Lens of Social Engineering Cyberattacks [Електронний ресурс] / Rosana Montañez, Edward Golob, Shouhuai Xu // Frontiers in Psychology. – 2020. – Т. 11. – Режим доступу: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01755 (дата звернення: 05.05.2025).


Reddy Vaka P. Phishing attacks or COVID-19 and Remote Work Security [Електронний ресурс] / Pavan Reddy Vaka // Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). – 2020. – Т. 11, № 3. – С. 3044–3052. – Режим доступу: https://doi.org/10.61841/turcomat.v11i3.14958 (дата звернення: 05.05.2025).


Повний текст: PDF