КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ВИЗНАЧЕННЯ КООРДИНАТ ЗА ДОПОМОГОЮ МАТРИЦЬ НА ЕКРАНІ КОМП’ЮТЕРА
Олег Наумчак

Остання редакція: 2025-05-19

Анотація


У тезі розглядається принцип використання матриць у комп’ютерних обчисленнях для визначення координат у дво- та тривимірному просторі. Проаналізовано, як матриці трансформації застосовуються для переміщення, обертання, масштабування та інших геометричних перетворень об’єктів. Пояснено значення цього методу в комп’ютерній графіці, 3D-моделюванні та ігрових технологіях. Акцентовано увагу на ефективності та універсальності матричного підходу, який забезпечує швидке та точне обчислення координат у цифрових системах.


Ключові слова


матриця; координати; комп’ютерна графіка; трансформації; 3D-моделювання

Посилання


Новіков А.М. Лінійна алгебра та її застосування. — К.: Видавництво Либідь, 2019. — 312 с.

Хомоненко О.В. Математичні основи комп’ютерної графіки. — Харків: ХНУРЕ, 2021. — 178 с.

Foley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. Computer Graphics: Principles and Practice. — 3rd ed. — Addison-Wesley, 2014. — 1264 p.

Шевченко О.І. Використання матриць у комп’ютерній графіці та моделюванні // Інформаційні технології в освіті. — 2020. — №38. — С. 84–90.

Moler C. Numerical Computing with MATLAB. — SIAM, 2004. — 336 p. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.mathworks.com/moler/

Shreiner D., Sellers G., Kessenich J., Licea-Kane B. OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 4.5. — 9th Edition. — Addison-Wesley, 2019. — 976 p. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.opengl.org/documentation/

NumPy Documentation — Linear Algebra (numpy.linalg). — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://numpy.org/doc/stable/reference/routines.linalg.html

Unity Technologies. Unity Manual — Transformations and Matrices. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://docs.unity3d.com/

Повний текст: PDF