КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
Олексій Олександрович Тігор, Віктор Вікторович Хом'юк

Остання редакція: 2025-05-19

Анотація


У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес викладання вищої математики. Обґрунтовано необхідність урахування індивідуальних особливостей студентів, рівня їх когнітивного розвитку, мотиваційної сфери, стилів навчання, а також професійної та цифрової компетентності викладача. Підкреслено, що лише за умов інтеграції психолого-педагогічної та технологічної складових цифрове середовище може забезпечити якісне формування математичної компетентності майбутніх інженерів.

 


Ключові слова


ІКТ; вища математика; цифрова освіта; психолого-педагогічні умови, педагогічна компетентність; когнітивний стиль; освітній процес.

Посилання


Про схвалення Концепції розвитку педагогічної освіти. – Наказ МОН України № 776 від 24.07.2018. – [Електроннийресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua Слободяник О.І. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: сучасні виклики і перспективи розвитку //Інформаційні технології і засоби навчання. – 2021. – Т. 81, №1. – С. 54–66. – DOI: 10.33407/itlt.v81i1.3885 Яременко В.Ф., Жалдак М.І. Цифровізація математичної освіти в умовах Нової української школи // Математика всучасній школі. – 2020. – №5. – С. 3–10. Кизим Н. О., Прокопенко Л. В. Психолого-педагогічні аспекти використання ІКТ в освітньому процесі //Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2022. – №1 (115). – С. 120–132. Сергеєва Л. В. Розвиток цифрової компетентності викладача в умовах дистанційного навчання // Освітній простірУкраїни. – 2021. – Вип. 26. – С. 89–96. Хом’юк І.В. Розвиток інтелектуальних умінь студентів при навчанні вищої математики у технічних ЗВО/ І.В.Хом’юк, В. В. Хом’юк // V Міжнародна дистанційна науково-методична конференція «Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу» «ІТМ*плюс-2023». – Суми, 2023. Хом’юк І.В. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання вищоїматематики у технічних ЗВО / І. В. Хом’юк, С.А.Кирилащук, В.В.Хом’юк // Наукові записки Вінницькогодержавного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, 2022. – №69 . – С.38-45. Khomyuk V.V. Information and communication technologies in the process of studying mathematics: modernchallenges. Innovative paradigm of the development of modern physical-mathematical sciences: Collective monograph.Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2022. – Р. 231-260. Kozma, R. B. (2020). Technology and classroom practices: An international study. Springer. – 214 p Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office ofthe European Union. – DOI: 10.2760/159770

Повний текст: PDF