Остання редакція: 2025-02-20
Анотація
Виконано аналіз програмних методів та інструментів маркування атрибутів для аналізу рекламних продуктів. Проаналізовано основні методи виявлення атрибутів, підготовки даних для аналізу, класифікації за визначеними параметрами.
Ключові слова
Посилання
A survey of deep learning solutions for multimedia visual content analysis / M. S. Nadeem et al. IEEE access. 2019. Vol. 7. P. 84003–84019. URL: https://doi.org/10.1109/access.2019.2924733 (date of access: 07.02.2025).
Deep learning for logo recognition / S. Bianco et al. Neurocomputing. 2017. No. 245. P. 23–30. URL: https://doi.org/10.1016/j.neucom.2017.03.051.
A survey on text classification: from traditional to deep learning / Q. Li et al. ACM transactions on intelligent systems and technology. 2022. Vol. 13, no. 2. P. 1–41. URL: https://doi.org/10.1145/3495162 (date of access: 07.02.2025).
Sentiment analysis on online product reviews. / R. Bose та ін. Information and communication technology for sustainable development, proceedings of ICT4SD 2018. advances in intelligent systems and computing. 2019. С. 559–569. URL: https://doi.org/10.1007/978-981-13-7166-0_56.
Buttle F. A., Maklan S. Customer relationship management: concepts and technologies. Taylor & Francis Group, 2019.
ImageNet large scale visual recognition challenge / O. Russakovsky et al. International journal of computer vision. 2015. Vol. 115, no. 3. P. 211–252. URL: https://doi.org/10.1007/s11263-015-0816-y (date of access: 07.02.2025).
Järvinen J., Karjaluoto H. The use of Web analytics for digital marketing performance measurement. Industrial marketing management. 2015. Vol. 50. P. 117–127. URL: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.04.009 (date of access: 07.02.2025).
Kaushik A. Web analytics 2.0: the art of online accountability & science of customer centricity. Indianapolis, IN : Wiley, 2014. 475 p.
Liu X., Shin H., Burns A. C. Examining the impact of luxury brand's social media marketing on customer engagement: using big data analytics and natural language processing. Journal of business research. 2019. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.04.042 (date of access: 07.02.2025).
Mankad D. J. Understanding digital marketing: strategies for online success. BPB Publications, 2019.
Pei J., Han J., Tong H. Data mining: concepts and techniques. Elsevier Science & Technology Books, 2021. 752 p.