КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
Програмні методи та інструменти маркування атрибутів для аналізу рекламних продуктів
Сергій Павлович Куліш, Олександр Миколайович Ткаченко

Остання редакція: 2025-02-20

Анотація


Виконано аналіз програмних методів та інструментів маркування атрибутів для аналізу рекламних продуктів. Проаналізовано основні методи виявлення атрибутів, підготовки даних для аналізу, класифікації за визначеними параметрами.


Ключові слова


автоматизований аналіз рекламних продуктів; маркування; аналітика соціальних мереж; програмні методи обробки даних; програмні методи аналізу; програмна інженерія

Посилання


A survey of deep learning solutions for multimedia visual content analysis / M. S. Nadeem et al. IEEE access. 2019. Vol. 7. P. 84003–84019. URL: https://doi.org/10.1109/access.2019.2924733 (date of access: 07.02.2025).


Deep learning for logo recognition / S. Bianco et al. Neurocomputing. 2017. No. 245. P. 23–30. URL: https://doi.org/10.1016/j.neucom.2017.03.051.


A survey on text classification: from traditional to deep learning / Q. Li et al. ACM transactions on intelligent systems and technology. 2022. Vol. 13, no. 2. P. 1–41. URL: https://doi.org/10.1145/3495162 (date of access: 07.02.2025).


Sentiment analysis on online product reviews. / R. Bose та ін. Information and communication technology for sustainable development, proceedings of ICT4SD 2018. advances in intelligent systems and computing. 2019. С. 559–569. URL: https://doi.org/10.1007/978-981-13-7166-0_56.


Buttle F. A., Maklan S. Customer relationship management: concepts and technologies. Taylor & Francis Group, 2019.


ImageNet large scale visual recognition challenge / O. Russakovsky et al. International journal of computer vision. 2015. Vol. 115, no. 3. P. 211–252. URL: https://doi.org/10.1007/s11263-015-0816-y (date of access: 07.02.2025).


Järvinen J., Karjaluoto H. The use of Web analytics for digital marketing performance measurement. Industrial marketing management. 2015. Vol. 50. P. 117–127. URL: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.04.009 (date of access: 07.02.2025).


Kaushik A. Web analytics 2.0: the art of online accountability & science of customer centricity. Indianapolis, IN : Wiley, 2014. 475 p.


Liu X., Shin H., Burns A. C. Examining the impact of luxury brand's social media marketing on customer engagement: using big data analytics and natural language processing. Journal of business research. 2019. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.04.042 (date of access: 07.02.2025).


Mankad D. J. Understanding digital marketing: strategies for online success. BPB Publications, 2019.


Pei J., Han J., Tong H. Data mining: concepts and techniques. Elsevier Science & Technology Books, 2021. 752 p.


Повний текст: PDF