КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ
Олександр Володимирович Кобилянський, Володимир Віталійович Татарчук

Остання редакція: 2025-01-13

Анотація


Розглянуто актуальну проблему визначення умов, що забезпечують формування в фахівців технічних спеціальностей графічної компетентності в умовах впровадження смарт-технологій. Сутність освітнього процесу з використанням смарт-технологій полягає в тому, що процес навчання стає більш ефективним шляхом його перенесення до електронного освітнього середовища як сукупності інструментів, інформаційних і програмних ресурсів і зв’язків між ними, що дозволяє створити реальні умови майбутньої професійної діяльності і сформувати відповідні компетентності. Smart education створює можливості вільного доступу до всіх видів освіти впродовж життя всім бажаючим, завдяки розширенню його меж: практично не обмежена кількість здобувачів знань, які можуть здобувати їх у зручний для них час у будь-якій частині світу.

The current problem of determining the conditions that ensure the formation of graphic competence in specialists of technical specialties in the conditions of the introduction of smart technologies is considered. The essence of the educational process using smart technologies is that the learning process becomes more effective by transferring it to the electronic educational environment as a set of tools, information and software resources and connections between them, which allows creating real conditions for future professional activity and forming the appropriate competencies. Smart education creates opportunities for free access to all types of education throughout life for everyone, due to the expansion of its boundaries: the number of knowledge seekers who can acquire them at a convenient time for them in any part of the world is practically unlimited.


Ключові слова


професійна освіта, графічна компетентність, фахівці технічних спеціальностей, смарт-технологія.

Посилання


1. Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2016). Управління пізнавальною діяльністю студентів під час вивчення безпеки життєдіяльності шляхом впровадження методів проектного навчання. Педагогіка безпеки, 1 (1), 53-58.

2. Дембіцька, С. В., & Кобилянський, О. В. (2014). Педагогічні умови використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», вип. 38, 310–315.

3. Кирилащук, С., Коломієць, А., Хомʼюк, І., & Васаженко, Н. (2023). Проєктна діяльність у процесі підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Нова педагогiчна думка, 2(114), 49-55. DOI: 10.37026/2520-6427-2023-114-2-49-55.

4. Кобилянська, І., & Кобилянський, О. (2013). Формування професійної компетентності з безпеки життєдіяльності у фахівців економічного спрямування. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 35, 280-284.

5. Кобилянський, О. В. (2010). Вивчення безпеки життєдіяльності при підготовці бакалаврів економічного спрямування. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: педагогіка, 1, 243-250.

6. Горбатюк, Р. М., Волкова, Н. В., Ожга, М. М., Загородній, Р. І., & Бурега, Н. В. (2024). Формування графічної компетентності у майбутніх педагогів професійного навчання засобами CAD/САЕ-систем. Педагогічна Академія: наукові записки, 13. https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/465. doi.org/10.5281/zenodo.14436863.

7. Горбатюк Р., Волкова Н., Кабак В., Проценко Д. (2024). Умови формування графічної компетентності майбутніх фахівців сфери цифрових технологій у закладах вищої освіти. Педагогіка безпеки, 9(2), 70-79.

https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/177/141. doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-2-070-079.

8. Волошина , О. В., Бурлака, Н. І., & Пінаєва, О. Ю. (2024). Графічна компетентність як складова професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Педагогічна Академія: наукові записки, (13).

https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/557. https://doi.org/10.5281/zenodo.14631319.

9. Волошина, О. В., & Зелінський, В. Ю. (2023). Роль проєктної технології у підготовці майбутніх фахівців до професійної діяльності. Вісник науки та освіти, 5(11), 424-435. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-5(11)-424-435.

10. Горбатюк, Р. М., Федорейко, В. С., Бурега, Н. В., Загородній, Р. І., & Рутило, М. І. (2024). Особливості використання хмарних сервісів GOOGLE у підготовці фахівців бакалаврського рівня вищої освіти. Педагогічна Академія: наукові записки, 10. https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/353. doi.org/10.5281/zenodo.13857170.

11. Кирилащук, С., & Коломієць, А. (2024). Формування графічної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами штучного інтелекту. Педагогіка безпеки, 9(1), 50–56. doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-050-056.

12. Tatarchuk V. V. Innovative approaches to the formation of graphic competence in future specialists in the field of electronics and telecommunications: problems and prospects. «Alikhan Bokeikhan University» Хабаршысы. 2024.  том 2, № 61. С. 142-148. DOI 10.48501/8406.2024.31.83.002

13. Волошина О. В. (2022). Формування відповідального ставлення до професійної діяльності здобувачів педагогічної освіти в умовах впровадження SMART-технологій  Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, Суми.  2022, № 5 (119),  180-192.  DOI 10.24139/2312-5993/2022.05/180-192.

14. Дембіцька С. В., Кобилянська І. М., Молчанов П. А., Татарчук В. В. Використання технології відкритого простору в процесі підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Особистісно-професійний розвиток майбутніх фахівців: діалог із стейкхолдерами: монографія / упорядники: Акімова О. В., Фрицюк В. А. Вінниця: ТОВ «Друк», 2021. С. 219–235.

15. Дмітренко, Н. Є., Кізім, С. С., Волошина, О. В., & Гордійчук, Г. Б. (2023).  Застосування Смарт-комплексів у підготовці майбутніх учителів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Збірник наукових праць. 70, 175-188. DOI: 10.31652/2412-1142-2023-70-175-188.

16. Dmitrenko, N.Y., Voloshyna, O.V., Kizim, S.S., Mnyshenko, K.V. and Nahorniak, S.V., 2023. Smart education in the prospective teachers’ training. CTE Workshop Proceedings [Online], 10, pp.414–429


Повний текст: PDF