КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)

Розмір шрифта: 
ВПЛИВ ТРИВАЛОЇ РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ НА ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ: ШЛЯХИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ
Олена Вікторівна Герасимчук, Олександр Володимирович Кобилянський

Остання редакція: 2025-01-02

Анотація


Розглянутий вплив тривалого використання комп’ютерів у навчальному процесі на здоров’я студентів. Проаналізовано основні ризики, що пов’язані з роботою за комп’ютером, включаючи порушення зору, опорно-м’язового апарату та психоемоційного стану та інші. Запропоновано практичні заходи з профілактики негативних впливів на стан здоров’я студентів, зокрема організацію робочого місця, виконання вправ та обмеження екранного часу.

The impact of prolonged use of computers in the educational process on students' health is considered. The main risks associated with working at a computer are analyzed, including vision impairment, musculoskeletal system and psycho-emotional state, etc. Practical measures are proposed to prevent negative impacts on students' health, in particular, workplace organization, exercise, and screen time limitation.


Ключові слова


комп’ютер, здоров’я, студенти, профілактика, організація робочого місця.

Посилання


1. Dembitska, S. V., Kobylianskyi, O. V., & Kravets, O. M. (2020). Shliakhy pokrashchennia profesiinoi pidhotovky studentiv zakladiv vyshchoi osvity. Osobystisno-profesiine stanovlennia maibutnoho pedahoha: monohrafiia. (S. 91–112). Vinnytsia: Tvory.

2. Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Rysynets, N., & Kovtonyuk, M. (2022). Information technology for organization of the ascerting stage of pedagogical experiment. Modern Science–Moderni veda, 2, 157-165.

3. Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylianska, I., & Tatarchuk, V. (2024). Application of a risk-oriented approach in the process of professional training of specialists in energy industry. Przegląd elektrotechniczny, 6, 248-252.

4. Kobylianskyi, O. V. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid do vyvchennia dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, 7(256), 42-47.

5. Kobylianskyi, O. V. (2009). Mizhpredmetni zviazky ta osoblyvosti vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti bakalavram ekonomichnoho spriamuvannia. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 114-120.

6. Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2023). Formation of occupational safety competencein the process of professional training of mechanical engineering specialists. Professional Pedagogics, 1(26), 15-23.

7. Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2022). Formation of work safety culture of the technical specialists. Professional Pedagogics, 2 (25), 138-146.

8. Kobylianskyi, O. V., & Dembitska S. V. (2018). Sutnist ta osoblyvosti profesiinoi kultury fakhivtsiv tekhnichnoho profiliu. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 2(173), 120-122.

9. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2013). Застосування ризик-орієнтованого підходу при формуванні у студентів компетенцій з безпеки життєдіяльності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. (7, 109-119). Суми: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

10. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2014). Практичні аспекти формування компетентності фахівців. Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Ч. 2. (6, 120–124). Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка.

11. Кобилянська, І. М., & Кобилянський, О. В. (2016). Формування у майбутніх фахівців-економістів культури безпеки. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Ч. 2. (7, 42–49). Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка.

12. Кобилянський, О. В. (2009). Навчання з безпеки життєдіяльності та охорони праці: професійна компетентність. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, 1, 118-129. К.–Ніжин: ПП Лисенко М.М.

13. Кобилянський, О. В., & Заюков, І. В. (2016). Педагогічні та соціально-економічні аспекти самозбереження здоров’я зайнятого населення України. Педагогіка безпеки, 1, 59–66.

14. Кобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2013). Практичні аспекти формування у працівників професійних компетенцій з охорони праці. Наукові записки ВДПУ імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: зб. наук. праць. (40, 215–220). Вінниця: ТОВ Планер.

15. Кобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2013). Формування культури безпеки у студентів вищих навчальних закладів. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, 10(4), 78-85.

16. 7 клас. Комп’ютер і його вплив. Чернівецький ліцей № 5. URL: https://lyceum5.cv.ua/attachments/article/34/7%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%20%20%D0%B9%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%B2.doc.

17. Що потрібно знати про комп’ютерні хвороби. Охорона праці та пожежна безпека. URL: https://oppb.com.ua/news/shcho-potribno-znaty-pro-kompyuterni-hvoroby.


Повний текст: PDF